پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

Nokia_map_here_نقشه نوکیا

خرید نقشه نوکیا توسط ب ام و، آئودی و دایملر

به تازگی سه شرکت خودروسازی ب.ام.و، آئودی و دایملر سرویس نقشه نوکیا  (HERE) را با قراردادی به ارزش دو میلیارد و 800 میلیون دلار در خریداری کرده اند. اما چرا این سه خودرو ساز حاضر شده اند چنین قیمتی را برای این نقشه ها بدهند؟! نوکیا دقیق ترین نقشه‌های جهان را در اختیار دارد. به […]

سهیل زنگنه
چهارشنبه - ۲۱ مرداد ۱۳۹۴

به تازگی سه شرکت خودروسازی ب.ام.و، آئودی و دایملر سرویس نقشه نوکیا  (HERE) را با قراردادی به ارزش دو میلیارد و 800 میلیون دلار در خریداری کرده اند. اما چرا این سه خودرو ساز حاضر شده اند چنین قیمتی را برای این نقشه ها بدهند؟!

نوکیا دقیق ترین نقشه‌های جهان را در اختیار دارد. به همین جهت کیفیت بالای نقشه‌های نوکیا می‌تواند برای توسعه یک سیستم سرگرمی آنلاین خودرویی برای رقابت با سیستم خودرویی اپل یا اندروید اتو مورد استفاده قرار بگیرد.

گزارشها حاکی از این است که این سه خودروساز قصد دارند چنین پلت فرمی را بسازند و به دیگر شرکتهای خودروساز توسعه دهند. خودروسازان نگران این هستند که در صورت پیشبرد پروژه‌های اپل کارپلی و اندروید اتو با همکاری اپل و گوگل اطلاعات ارزشمند خودروسازی و مشتریان آنها در اختیار این دو شرکت قرار بگیرد.

بنا به گزارش بیزینس اینسایدر، این در اختیار گرفتن به خودروسازان کمک خواهد کرد که پروژه خودرو بدون راننده را با استفاده از نقشه‌های نوکیا در سیستم ناوبری توسعه دهند. سرویس نوکیا (HERE) نقشه های به شدت دقیق و پیچیده ای را که خودروهای بدون راننده برای ناوبری نیاز دارند ارائه میدهد.

تهیه سوخت از خاکشیر

ساخت خودرو توسط گوگل

 مذاکرات اپل و ب ام و

اولین مصدوم خودروهای خودران گوگل

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی