پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تصادف کوروت ZR1 در مسابقه ایندی 500 (2)

تصادف خودروی ایمنی (Safety car) در مسابقه ایندی 500

در دنیای اتومبیلرانی وظیفه خودروی ایمنی یا Safety car , کنترل کردن خودرو ها در هنگام تصادفات و بازگرداندن ایمنی به جریان مسابقه است. حال اگر یک خودروی ایمنی خودش تصادف بکند چه باید بگوییم؟ جالب است نه؟ چندی پیش بود که در سایت جوان خودرو خبری مبنی بر حضور کوروت ZR1 جدید به عنوان […]

ارشیا
دوشنبه - ۱۴ خرداد ۱۳۹۷

در دنیای اتومبیلرانی وظیفه خودروی ایمنی یا Safety car , کنترل کردن خودرو ها در هنگام تصادفات و بازگرداندن ایمنی به جریان مسابقه است. حال اگر یک خودروی ایمنی خودش تصادف بکند چه باید بگوییم؟ جالب است نه؟

چندی پیش بود که در سایت جوان خودرو خبری مبنی بر حضور کوروت ZR1 جدید به عنوان خودروی ایمنی یا Safety car در مسابقات ایندی 500 را کار کردیم. اکنون به طرز عجیبی این خودرو قبل از شروع دومین راند مسابقات ایندی در دیترویت تصادف کرده است. قبل از این هم قبل از شروع مسابقه ای در سری مسابقات ایندی 500 تصادف داشته ایم, اما تصادف خودروی ایمنی قبل از شروع مسابقه در نوع خود بی نظیر است!. نکته جالب اینجاست که اقای Mark Reuss رئیس بخش توسعه کمپانی جنرال موتورز و یکی از طرفداران پر و پا قرص مسابقات اتومبیلرانی پشت فرمان نشسته بود. کسی که قبلا هم تجربه چند دوره نشستن پشت فرمان خودروی ایمنی را داشت, این بار به طور عجیبی کنترل خود را از دست داد و با دیواره پیست تصادف کرد. این هیولای 755 اسب بخاری تنها 150 اسب بخار کمتر از خودرو های ایندی دارد که این هم در نوعی خود نکته ای جالب است. موتور 6.2 لیتری سوپرشارژ کوروت 755 اسب بخار قدرت , و 715 پوند بر فوت (965 نیوتن متر) گشتاور تولید می کند.

تصادف کوروت ZR1 در مسابقه ایندی 500 (2)

بدین معنی که اگر حتی راننده حرفه ای هم باشید و در فشردن پدال گاز دقت نکنید به راحتی تصادف خواهید کرد. تصادف خودروی ایمنی در دومین راند مسابقه ایندی به این صورت شکل گرفت که خودرو با سرعت نسبتا زیادی در پیچی که شیب داشت در حال حرکت بود که تعادل خود را از دست داد و به دیواره پیست برخورد کرد.

 

خوشبختانه در این تصادف کسی آسیب ندید و پس از آن خودرویی که آسیب دیده بود با یک خودروی جدید با راننده ای به نام  Oriol Servià که خود از رانندگان مسابقات ایندی است تعویض شد. البته شایان ذکر است که کمی قبل تر از شروع مسابقه باران باریده بود و جاده کمی مرطوب بوده است اما در هنگام مسابقه هوا آفتابی بود. Reuss بعد از مسابقه از هواداران عذر خواهی کرد و گفت: با اینکه من چندین و چند بار به عنوان راننده خودروی ایمنی در این مسابقات با کوروت های مختلف حضور داشته ام اما این بار دوستانم, خانواده ام و طرفداران را نا امید کردم. عذر خواهی نمی تواند این مسئله را توجیح کند.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

حضور کوروت ZR1 در مسابقات INDY 500 سال 2019

حضور تیم کوروت ریسینگ در مسابقه 24 ساعته لمانز

کوروت نسل هشتم شکار شد!

پورشه با رنگ بندی دهه 80 میلادی در مسابقه لمانز 2018 حضور پیدا می کند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی