پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فراری Modulo (8)

کانسپت Modulo از فراری برای اولین بار پا به خیابان ها می گذارد

فراری کانسپت Modulo اکنون پس از چند سال پا به خیابان ها می گذارد. این کانپست توسط تیم طراحی پینین فارینا طراحی شده است و اکنون پس از چند سال به یاری Jim Glickenhaus و تیمش به خیابان ها باز می گردد. خودروی فراری 512 s خودرویی مسابقه ای است که در سال 1970 در […]

ارشیا
سه شنبه - ۱۵ خرداد ۱۳۹۷

فراری کانسپت Modulo اکنون پس از چند سال پا به خیابان ها می گذارد. این کانپست توسط تیم طراحی پینین فارینا طراحی شده است و اکنون پس از چند سال به یاری Jim Glickenhaus و تیمش به خیابان ها باز می گردد.

خودروی فراری 512 s خودرویی مسابقه ای است که در سال 1970 در گروه 5 مسابقات مقام اولی مسابقه 12 ساعته سبرینگ در آمریکا را به خود اختصاص داد. این هیولای 12 سیلندر در فیلم لمانز که در آن استیو مک کویین ایفای نقش می کرد هم حضور داشت. علاوه بر 17 خودرویی که فراری ساخت, این کمپانی به اندازه کافی لوازم یدکی باقی مانده داشت تا 8 خودروی دیگر هم بسازد تا بتواند قانون ساخت 25 نمونه شهری از خودروی مسابقه ای برای حضور در مسابقات را پاس کند.

 

در پایان تعداد بیشتری خودرو 512 برای فراری باقی ماند که هندل کردن آنها برای تیم ها دشوار بود. بنابراین فراری تصمیم گرفت تا یک شاسی را به تیم طراحی پینین فارینا بفرستد تا آنها بر روی شاسی کار کنند.

فراری Modulo (4)

نتیجه کار همین چیزی است که مشاهده می کنید یعنی فراری Modulo  کانسپت. این خودرو اولین بار در نمایشگاه ژنو در سال 1970 میلادی به نمایش در آمد. طراح اصلی پینین فارینا یعنی پائولو مارتینی به طراحی های عجیب و غریب و فضاییش مشهور بود. او این خودرو را به نحوی طراحی کرده بود که هیچ دری در خودرو وجود نداشت و به جای آن از یک پنل از شیشه جلو تا شیشه ای کناری استفاده شده بود که به طور کامل باز و بسته می شد.

فراری Modulo (7)

ارتفاع این خودرو به قدری پایین بود که چرخ های عقب جزئی از بدنه به حساب می آمدند. همین طراحی در قسمت جلویی خودرو هم استفاده شده است به طوری که با طراحی یک منفذ ذوزنقه ای, حداقل چند درجه آزادی برای چرخ های جلو در نظر گرفته شده است. در زیر پوست خودرو یک شاسی مسابقه ای و موتور 12 سیلندر قرار گرفته است که بر خلاف تصور خیلی ها هیچوقت مورد استفاده قرار نگرفته است.

زمانی که قطعات به پینین فارینا سپرده شده بود بسیاری از آنها ناقص بودند که همین امر باعث می شد این خودرو به عنوان یک خودروی نمایشی شناخته شود. اکنون با همت Jim Glickenhaus که Modulo را در سال 2014 خریداری کرد, این خودرو به صورت کامل بازسازی شده است و برای اولین بار می تواند به خیابان ها قدم بگذارد.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

رکورد گران قیمت ترین خودرو جهان شکسته شد

فراری sp38 تنها نمونه موجود در جهان

بررسی مسابقه فرمول 1 باکو/ تصادف هم تیمی های ردبول و اولین پیروزی مرسدس

سوپر اسپرت های کم دردسر!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی