پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

جک J4

فرصت طلبی به سبک کرمان موتور

کمپانی جک موتور از جمله شریکان صنعت خودروی ایران است که محصولات این برند توسط کرمان موتور در ایران عرضه می شود. جک از جمله خوشنام ترین تولید کنندگان صنعت خودروی چین است که همکاری های مشترکی با فولکس واگن دارد و به زودی محصول مشترک این دو خودروساز رو نمایی خواهد شد. همچنین جک […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۹ خرداد ۱۳۹۷

کمپانی جک موتور از جمله شریکان صنعت خودروی ایران است که محصولات این برند توسط کرمان موتور در ایران عرضه می شود. جک از جمله خوشنام ترین تولید کنندگان صنعت خودروی چین است که همکاری های مشترکی با فولکس واگن دارد و به زودی محصول مشترک این دو خودروساز رو نمایی خواهد شد. همچنین جک در ایران نیز تجارب موفقی دارد که از جمله آنها می توان به مدل های چون J5 و S5 اشاره کرد. حالا که گره تحریم های صنعت خودرو در حال تنگ تر شدن است، فضای بیشتری برای گسترش همکاری این برند با شریک داخلی وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

گره تحریم های صنعت خودرو در حال تنگ تر شدن است و این یعنی فضای بیشتری برای گسترش همکاری میان برندهای داخلی با چینی های پیشرفت کرده وجود دارد. در این شرایط حتی می توان با افزایش عمق داخلسازی قطعات محصولات فعلی قطعه سازان کشور را نیز از بحران مالی نجات داد و تولید کار و اشتغال کرد.

پس از قوت گرفتن عدم همکاری برندهای معتبر جهان با صنعت خودروی ایران به دلیل خروج امریکا از برجام، صنعت خودروی ایران تنها دو راه پیش رو دارد. اول تکیه به توانمندهای داخلی و دوم همکاری با برندهای چینی که حالا دیگر مثل گذشته خودروسازان تازه کار و کار نابلدی به حساب نمی آیند. زیرا همکاری های گسترده انها با معروف ترین کمانی های خودروسازی جهان چون مرسدس بنز، ب ام و، فورد، جاگوار، لندرور، فولکس واگن، پژو سیتروئن و … باعث شده تجربیات خوبی در این صنعت کسب کنند. همچنین همکاری با موسسات بزرگ طراحی چون پینین فارینا و بهره بردن از نخبگان صنعت خودروی جهان با آنها کمک کرده حالا به فکر حضور در بازارهای جهان باشند.

کمپانی جک موتور از جمله شریکان صنعت خودروی ایران است که محصولات این برند توسط کرمان موتور در ایران عرضه می شود. جک از جمله خوشنام ترین تولید کنندگان صنعت خودروی چین است که همکاری های مشترکی با فولکس واگن دارد و به زودی محصول مشترک این دو خودروساز رو نمایی خواهد شد. همچنین جک در ایران نیز تجارب موفقی دارد که از جمله آنها می توان به مدل های چون J5 و S5 اشاره کرد. حالا که گره تحریم های صنعت خودرو در حال تنگ تر شدن است، فضای بیشتری برای گسترش همکاری این برند با شریک داخلی وجود دارد. در این شرایط حتی می توان با افزایش عمق داخلسازی قطعات محصولات فعلی قطعه سازان کشور را نیز از بحران مالی نجات داد و تولید کار و اشتغال کرد. هر چند کرمان موتور در سال های اخیر نشان داده هر وقت فرصتی وجود داشته از آن استفاده کرده است و عرضه جک S5 در زمان مناسب به بازار نشان از شناخت خوب این شرکت از شرایط اقتصادی بازار خودرو دارد. زیرا این خودرو درست در دورانی روانه بازار شد که تقریبا رقیبان در تکاپوی فراهم کردن شرایط کشور در بازار ایران بودند.

حالا کرمان موتور قصد عرضه مدل دیگری از خودروهای جک به بازار ایران را دارد. خودروی که در کلاس سدان های متوسط خانوادگی میانه بازار قرار می گیرد. یعنی جایی که رقیبانی چون تندر 90، برلیانس، FAW B30 ، سمند سورن  و چند خودروی دیگر قرار دارند. اما نکته جالب توجه اینجاست که مهمترین رقیب و خوشنام ترین خودروی این گروه خانواده تندر 90 است که با توجه به وضع استانداردهای 85 گانه از سوی سازمان ملی استاندارد، در سال 97 و در نهایت 98 ( زمان بیشتر به خودروسازان به دلیل شرایط پیش امده ) از چرخه تولید خارج خواهد شد. در این صورت جک به عنوان یکی از خوشنام ترین و باکیفیت ترین خودروهای چینی موجود در بازار می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

نوزاد نورسیده کرمان موتور مدل J4 است. این خودرو یک پیشرانه 1.5 لیتری کم مصرف دارد که می تواند 103 اسب بخار نیرو و 146 نیوتن متر گشتاور تولید کند. گیرباکس CVT اتوماتیک این خودرو می تواند در ترافیک شهری چون تهران عصای دست خریدارن باشد. همچنین این خودرو به همراه فرمان و آینه های کناری برقی مجهز به گرمکن، کروز کنترل،کنترل فشار باد لاستیک ها، سیستم ضد سرقت ، سنسور پارک، چراغ جلو مجهز به سیستم روشنایی مسیر سرنشینان در زمان پارک کردن و کامپیوتر سفری راهی بازار می شود که تقریبا لیست مناسبی از امکانات برای یک خودروی رده میانی بازار ایران است. آنطور که از شواهد امر بر می آید، کرمان موتور با مطالعه مناسب بازار ایران و مهندسی محصول دقیق، توانسته خودروی با وجنات یک رقیب جدی برای دیگر حاضرین در این باخش از بازار به سبد محصولاتش اضافه کند. تجربه کیفیت و خوشنامی محصولات جک در ایران پشتوانه مدل J4 نیز خواهد بود.

نوشته: امید آذرزمانی

آغاز طرح امدادی 110 کرمان موتور

پیش فروش جک J4 کرمان موتور آغاز می شود

شمارش معکوس برای پیش فروش جک J4 / از محصول جدید کرمان موتور بیشتر بدانید

اختلاف قیمت 20 میلیونی بین هیوندای النترا کرمان موتور و آسان موتور

تست درایو هیوندای با طعم جام جهانی / شانس سفر به جام جهانی برای مشتریان کرمان موتور

برنامه تولید 500 هزار دستگاه خودرو توسط کرمان خودرو در سال 1404

رونمایی از اولین هیوندای اکسنت تولیدی کرمان خودرو توسط دکتر جهانگیری

هیوندای کونا / پیش بینی جوان خودرو از خودروهای بازار در سال 97 (2)

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی