پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تویوتا_موفقیت_toyota_success

تویوتا پرسود ترین خودروساز جهان

گرچه شرکت فولکس واگن توانست در نیمه نخست سال میلادی جاری با تولید خودروهای بیشتر بزرگ‌ترین خودروساز جهان تبدیل شود، و شرکت تویوتا را پشت سر بگذارد، اما هنوز تویوتا با فاصله بسیار زیادی از سایر رقبا پرسود ترین خودروساز جهان محسوب می‌شود. خودروسازی تویوتا اعلام کرده است که در فصل نخست سال مالی این […]

سهیل زنگنه
چهارشنبه - ۲۱ مرداد ۱۳۹۴

گرچه شرکت فولکس واگن توانست در نیمه نخست سال میلادی جاری با تولید خودروهای بیشتر بزرگ‌ترین خودروساز جهان تبدیل شود، و شرکت تویوتا را پشت سر بگذارد، اما هنوز تویوتا با فاصله بسیار زیادی از سایر رقبا پرسود ترین خودروساز جهان محسوب می‌شود.

خودروسازی تویوتا اعلام کرده است که در فصل نخست سال مالی این شرکت، سود عملیاتی خود را 1/ 9 درصد افزایش داده و به 16/ 6 میلیارد دلار رسانده است. این در حالی است که فولکس واگن در فصل نخست سال مالی خود 85/ 3 میلیارد دلار و شرکت جنرال موتورز 3/ 1 میلیارد دلار سود عملیاتی کسب کرده‌اند.

در رده‌بندی خودروسازان جهان، فولکس‌واگن در 6 ماه نخست سال میلادی جاری 04/ 5 میلیون دستگاه خودرو تولید کرد و به این ترتیب از تویوتا با تولید 02/ 5 میلیون دستگاه و جنرال موتورز با تولید 86/ 4 میلیون دستگاه، سبقت گرفت. فروش تویوتا به‌خاطر تقاضای کم ژاپن و آسیا کند شد، اما به‌خاطر نرخ خوب ارز توانست سود خوبی را عاید خود کند. افت ارزش ین در برابر دلار درآمد عملیاتی این شرکت را تا 43/ 1 میلیارد دلار افزایش داده است.

دنیای اقتصاد
برچسب‌ها : تویوتافولکس واگن

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی