پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بی ام و برقی

بیکاری 75000 آلمانی با تولید خودرو برقی

آلمان که یکی از پیشروترین کشورهای تولید کننده خودرو است، در نظر دارد تا سال ۲۰۳۰ حدود ۲۵ درصد از خودروهای حاضر در خیابان های خود را به پیشرانه های سبز برقی تجهیز کند. این تغییر که از آن با عنوان انقلاب الکتریکی یاد می شود، اگر چه مزایایی دارد اما هزینه هایی را نیز […]

امیر
یکشنبه - ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

آلمان که یکی از پیشروترین کشورهای تولید کننده خودرو است، در نظر دارد تا سال ۲۰۳۰ حدود ۲۵ درصد از خودروهای حاضر در خیابان های خود را به پیشرانه های سبز برقی تجهیز کند. این تغییر که از آن با عنوان انقلاب الکتریکی یاد می شود، اگر چه مزایایی دارد اما هزینه هایی را نیز به دنبال خواهد داشت.

اخیرا نتایج یک تحقیق که توسط انستیتوی فرانهوفر (Fraunhofer) با حمایت اتحادیه های تجاری و خودروسازان برجسته انجام شده، نشان می دهد که با گرایش ژرمن ها به سمت خودروهای برقی حداقل ۷۵ هزار شغل در این کشور از بین خواهد رفت. این رقم چنانچه سرعت تغییر از خودروهای درون سوز به سمت نمونه های الکتریکی زیاد باشد، بیشتر نیز خواهد شد.

ب ام و برقی

البته درست است که با تولید مدل های برقی شغل های جدیدی نیز ایجاد می شوند، اما تعداد آنها به مراتب کمتر خواهد بود. دلیل این امرهم ساده است، ساخت یک اتومبیل الکتریکی در مقایسه با نمونه های درون سوز به افراد و 30 درصد زمان کمتری نیاز دارد.

با در نظر گرفتن این مسئله، هم دولت و هم خودروسازان باید به دنبال روشهایی برای حذف یا حفظ شغل های فعلی باشند. طبق یافته های تحقیق فرانهوفر، قطعه سازان کوچک و شرکت های سازنده موتور و گیربکس، متضررین اصلی تولید اتومبیل های برقی خواهند بود.

در مقابل شغل های جدیدی در کارخانه‌های ساخت باتری و دیگر قطعات الکتریکی مورد نیاز وسایل نقلیه برقی به وجود خواهد آمد. انستیتوی فرانهوفر تعداد این مشاغل را ۲۵۰۰۰ تخمین زده است.

ائودی برقی

آقای یورگ هافمن (Jörg Hofmann) مدیرIG Metall بزرگ ترین اتحادیه کارگری آلمان در مصاحبه ای که با خبرنگاران داشته در این باره گفته حتی در صورت انجام اقدامات لازم توسط احزاب، تمامی کارگران در مقابل این انقلاب دوام نخواهند آورد. وی افزوده:

 تامین کنندگانی خواهند بود که نخواهند توانست مدل تجاری خود را با نیازها تطبیق دهند، به ویژه آنهایی که در میان شرکت های کوچک و متوسط طبقه بندی می شوند.

به اعتقاد آقای هافمن شرکت های بزرگ تر به منظور تعدیل اثر منفی این انقلاب، مجبور خواهند بود طرح های آموزشی یا بازنشستگی های پیش از موعد به کارکنان خود ارائه دهند. فولکس واگن یکی از این شرکت ها است که به دنبال لاب، مجبور خواهند بود طرح های آموزشی یا بازنشستگی های پیش از موعد به کارکنان خود ارائه دهند. فولکس واگن یکی از این شرکت ها است که به دمقابله با شرایط و بهره برداری از فرصت های پیش آمده در این تغییر گسترده است. این خودروساز آلمانی برنامه های جامعی را برای تولید مدلهای سبز الکتریکی در دهه آینده تدوین کرده است.

منبع : دیجیاتو

Goodyear از طراحی تایرهای مخصوص خودرو برقی خبر می دهد

خودرو برقی هیوندای امسال عرضه می شود

فراخوان 10 هزار خودرو برقی رنو

فیسکر با خودروی تمام برقی E-Motion اغواگری می کند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی