رنو اعلام کرد استراتژی شراکت این شرکت با داچیا بزودی پایان خواهد یافت و داستر به عنوان آخرین محصول مشترک این همکاری به شمار می رود. بیش از 15 سال از آغاز همکاری رنو و داچیا می گذرد و در این مدت بسیاری از مدلهای داچیا تحت نام و برند رنو در برخی بازارها از […]
بیش از 15 سال از آغاز همکاری رنو و داچیا می گذرد و در این مدت بسیاری از مدلهای داچیا تحت نام و برند رنو در برخی بازارها از جمله بازار خودرو کشورمان عرضه شده است. از جمله این خودروهای تولید مشترک که ایرانی ها با آن ها آشنایی دارند می توان به داتسر، تندر90 و ساندرو اشاده کرد.
فلسفه اولیه شکل گیری اتحاد بین این دو برند فرانسوی-رومانیایی بر اساس طراحی، مهندسی و تولید محصولات جانسخت و ارزان قیمت برای بازارهای ضعیف ( از نظر قدرت خرید مشتری ) دنیا بود.
اما بر اساس جدیدترین مصاحبه مدیر مارکتینگ رنو این همکاری به ایستگاه آخر نزدیک می شود و اخرین محصول مشترک این دو برند داستر خواهد بود که هم اکنون با دو برند رنو و داچیا در بازارهای مختلف تولید و بفروش میرسد.
رنو همچنین اعلام کرده که دیگر تمایلی به تولید یک خودرو با نشان رنو ولی بر پایه پلت فرم داچیا ندارد. هرچند در این بین استثناهایی نیز وجود دارد. خودرویی نظیر کپچر که در نسخه مخصوص بازار روسیه و هند از پلت فرم مشترک با داچیا لوگان استفاده می .کند. این در حالی است که در نسخه اروپایی رنو کپچر از پلت فرم سی ام اف بی استفاده می شود.
دیدگاه خود را بنویسید