پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نسل سوم داستر، زیباتر و مصمم تر از همیشه

خودروساز رومانیایی داچیا که زیرمجموعه اقتصادی رنو به شمار می‌رود، با نسل جدید داستر با طراحی جذابش، تازه نفس آمده تا به فروش بی‌نظیرش در سطح اروپا ادامه دهد.

فاطمه علی اصغری
یکشنبه - ۵ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

تا ماه اکتبر، ساندرو پرفروش ترین خودرو قاره اروپا بود و داستر هم جزو 15 خودرو پرفروش اعلام شد. حالا نسل سوم داستر، با طراحی جذاب‌تر اما با همان ویژگی‌های مطلوبش و قیمت مناسب، با عزمی جزم آمده تا به پرفروش‌ترین کراس اوور بازار تبدیل شود.

داستر (1)

طراحی جذاب آن از کانسپت Bigster به نمایش درآمده در سال 2021 الهام گرفته شده است. موتیف Y شکل در چراغهای جلو و عقب دیده می‌شود. گلگیر برجسته عقب، بخش پلاستیکی پشت گلگیر جلو و جزئیاتی از این قبیل، داستر را به یکی از جذاب‌ترین و اقتصادی‌ترین کراس اوورهای بازار تبدیل می کند. کابین آن حال و هوای آفرودی دارد و همان موتیف Y شکل را نیز می‌توان روی دریچه تهویه مطبوع نیز مشاهده کرد.

داستر (10)

نیرومحرکه 1.2 لیتری سه سیلندر توربو با سیستم mild-hybrid و گیربکس شش سرعته دستی، مصرف سوخت را به میزان ده درصد کاهش داده است. نسخه ECO-G با سوخت LPG کار می‌کند و با مخزن پر 50 لیتری بنزین و مخزن 50 لیتری LPG می‌تواند مسافت 1300 کیلومتر را طی کند. در طول 13 سال تولید داستر، تعداد 2.2 میلیون دستگاه از این کراس اوور به فروش رسیده است. فروش این مدل به‌قدری زیاد است که داچیا تقریبأ روزی هزار دستگاه از آن را در رومانی تولید می‌کند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی