پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نیسان-GT-R50-1

معرفی نیسان GT-R50 / پنجاه سال با نیسان GT-R

به تازگی شرکت مهندسی و طراحی ایتال دیزاین از یک نمونه پروتوتایپ GT-R با تیراژ محدود 50 تایی رونمایی کرده است. این نمونه به مناسبت تولد 50 سالگی نیسان GT-R معرفی شده است و بر پایه نمونه GT-R Nismo 2018 ساخته شده است. کمپانی ایتال دیزاین که متعلق به کمپانی لامبورگینی است این بار با […]

ارشیا
شنبه - ۹ تیر ۱۳۹۷

به تازگی شرکت مهندسی و طراحی ایتال دیزاین از یک نمونه پروتوتایپ GT-R با تیراژ محدود 50 تایی رونمایی کرده است. این نمونه به مناسبت تولد 50 سالگی نیسان GT-R معرفی شده است و بر پایه نمونه GT-R Nismo 2018 ساخته شده است.

نیسان-GT-R50-1

کمپانی ایتال دیزاین که متعلق به کمپانی لامبورگینی است این بار با نیسان همکاری کرده است تا نمونه مخصوصی به نام GTR-50 را بسازد. این خودرو با الهام گرفتن از  بخش طراحی نیسان در اروپا و آمریکا طراحی شده است. در قسمت جلویی خودرو از یک قاب طلایی رنگ استفاده شده است. بر روی کاپوت خودرو هم دو ورودی هوا قرار گرفته اند که با رنگ طلایی مزین شده است. چراغ های جلو هم کشیده تر شده است و لامپ های LED درون آن قرار گرفته است. سقف خودرو هم 54 میلی متر کوتاه تر شده است و خطوط جدیدی بر روی سقف دیده می شود. در قسمت عقبی خودرو هم تمام صندوق با رنگ طلایی مزین شده است و از چراغ های جدید و بال عقب تنظیم شونده استفاده شده است.

نیسان-GT-R50-1

رینگ های 21 اینچی هم به طور مخصوص برای این نمونه طراحی شده اند و با رنگ طوسی  Kinetic Gray دیده می شوند. بخش تیونینگ شرکت نیسان یعنی Nismo برای این خودرو از یک موتور 3.8 لیتری 6 سیلندر با قدرت 720 اسب بخار و 780 نیوتن متر گشتاور استفاده کرده است. در این موتور لوازمی همچون: توربو شارژ مسابقه ای, اینترکولر بزرگ تر, میل لنگ قوی تر, پیستون و شاتون تقویت شده و … استفاده شده است.

قدرت این موتور به یک گیربکس 6 سرعته دبل کلاچ منتقل می شود. زیر این خودرو ترمزهای برمبو 6 پیستون در جلو و 4 پیستون در عقب قرار گرفته است. لاستیک های این خودرو هم از برند میشلن است. به گفته رئیس بخش طراحی نیسان  Alfonso Albaisa اکنون در زمان مهمی در تاریخ به سر می بریم جایی که نمونه GT-R و بخش ایتال دیزاین 50 ساله می شوند.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

نیسان GT-R افسانه سرزمین افسانه ها + فیلم

نیسان GT-R نیز طعم لوکس بودن را خواهد چشید

نیسان ، نسل جديد اسکاي لاين را به بازار عرضه مي کند

جهان نوین آریا قیمت محصولات نیسان را تغییر دارد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی