پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کوپه کلاس C مرسدس بنز

معرفی کوپه کلاس C مرسدس بنز

شرکت خودروسازی آلمانی مرسدس بنز، پس از سه سال تولید و عرضه مرسدس بنز C کلاس کوپه، جاجایگزین این خودرو را امسال با تغییراتی اساسی معرفی کرد و حالا بایدمنتظر ماند تا مدل تقویت شده C63 معرفی گردد. ابتدا برای طراحی ظاهری این مدل، مرسدس بنز به سراغ طراحی مرسدس بنز S کلاس کوپه رفته و […]

javankhodro
سه شنبه - ۲۷ مرداد ۱۳۹۴

شرکت خودروسازی آلمانی مرسدس بنز، پس از سه سال تولید و عرضه مرسدس بنز C کلاس کوپه، جاجایگزین این خودرو را امسال با تغییراتی اساسی معرفی کرد و حالا بایدمنتظر ماند تا مدل تقویت شده C63 معرفی گردد. ابتدا برای طراحی ظاهری این مدل، مرسدس بنز به سراغ طراحی مرسدس بنز S کلاس کوپه رفته و از طراحی آن برای شکل گیری مرسدس بنز C کلاس کوپه فاکتورگیری کرده که موجب شده مدل جدید C کلاس کوپه نسبت به نسخه قبلی خود حدود 94 میلی متر در طول، 40 میلی متر در عرض حدود 80 میلی متر هم در فاصله بین دو محور، افزایش سایز را تجربه کرده و همین امر سبب افزایش فضای داخلی کابین و به دنبال آن، افزایش سطح رفاهی را به همراه داشته باشد.

کوپه کلاس C مرسدس بنز

با مقایسه مدل پیشین C کلاس کوپه با مدل تازه معرفی شده آن، متوجه تغییرات آنها خواهید شد که به صورت کلی شامل چراغ‌ها و جلوپنجره و مجموعه سپری مشابه با S کلاس کوپه و در عقب هم شامل خروجی اگزوز و فرم بدنه و چراغ‌های عقب شبیه به S کلاس کوپه می‌شود که در این بخش هم تمامی قسمت‌ها جدید شده‌اند. در واقع می‌توان از این محصول به جای C کلاس کوپه، بیشتر به عنوان یک S کلاس کوپه کوچک‌تر شده یاد کرد.

کوپه کلاس C مرسدس بنز

درون کابین هم شبیه به دیگر محصولات امروزی مرسدس بنز است و بسیاری از قسمت‌ها کاملاً جدید هستند. یک نمایشگر 7 اینچی استاندارد (8.4 اینچی سفارشی) در بالاترین قسمت داشبورد می‌نشیند، در پایین‌ترین بخش یعنی کنسول مرکزی هم خبری از دکمه‌ها و ادوات فراوان نیست و مهم‌ترین اجزا صفحه لمسی و “COMAND knob” هستند که کارکردهای زیادی را در خود دارند. تجهیزات استاندارد هم شامل سانروف پانورامیک، کمربند‌های فعال خودکار، استارت بدون نیاز به کلید، صندلی‌های فعال جلو با حافظه و 5 حالت مختلف اقتصادی (Eco)، راحت (Comfort)، اسپرت (Sport)، اسپرت پلاس (Sport +) و شخصی (Individual) برای رانندگی می‌باشد.

کوپه کلاس C مرسدس بنز

یکسری سازوبرگ امنیتی به‌صورت استاندارد وجود دارند: سامانه Pre-Safe مرسدس بنز که راننده را برای تصادف احتمالی آماده می‌کند، مهم‌تر از آن سامانه ترمز خودکار که تا سقف سرعت 199.5 کیلومتر بر ساعت عمل می‌کند تا از برخورد با سایر وسایل نقلیه جلوگیری شود. موارد امنیتی سفارشی شامل : دیسترونیک پلاس با سامانه کمکی فرمان و کروز کنترل انطباقی که هنگام خروج از خط حرکت قابلیت تغییر فرمان و قرار دادن دوباره خودرو بین دو خط را دارد و حتی زمانی که خط‌کشی واضح روی جاده وجود ندارد می‌تواند خودروی جلویی را دنبال کند. سامانه فعال کمک پارک هم کنترل فرمان و ترمز را به دست می‌گیرد تا راننده به سهولت هرچه‌تمام‌تر بتواند کلاس C کوپه را (در جاپارک‌های موازی یا پارک دوبل) پارک کند.

اما در بخش مولد قدرتی ، مرسدس بنز تنها به پیشرانه به کار رفته در نسخه C300 اشاره داشته که شامل یک موتور 2 لیتری توربوشارژر با قدرت 241 اسب بخاری و گشتاور 370 نیوتن متری می‌شود، ولی مرسدس بنز اعلام کرده که قبل از برگزاری نمایشگاه فرانکفورت، اطلاعات کامل تمامی مدل‌های زیر مجموعه C کلاس کوپه را منتشر خواهد کرد.

و در نهایت هم مرسدس بنز به دو مدل AMG C63 و C63 S کوپه اشاره کرد و گفت که در 19 اوت 2015، یعنی در 28 مرداد ماه، به طور رسمی معرفی خواهند شد.

 

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

کیوسک مطبوعاتی