پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قطار_گرگان_ارمنستان_خروج از ریل_1

خروج قطار از ریل به علت به علت سرقت پیچ

قطار اینچه برون (شهری در مرز ترکمنستان – ایران) – گرگان روز جمعه از ریل خارج شد. اگرچه خروج قطار از ریل میتواند حادثه ای فاجعه بار باشد ولی در این مورد خسارت چندانی وارد نشده است. مدیرکل راه آهن استان گلستان از جزئیات این حادثه می گوید. محمد رضا قربانی روز شنبه به خبرنگار […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۲۵ مرداد ۱۳۹۴

قطار اینچه برون (شهری در مرز ترکمنستان – ایران) – گرگان روز جمعه از ریل خارج شد. اگرچه خروج قطار از ریل میتواند حادثه ای فاجعه بار باشد ولی در این مورد خسارت چندانی وارد نشده است. مدیرکل راه آهن استان گلستان از جزئیات این حادثه می گوید.

محمد رضا قربانی روز شنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: سرقت حدود 600 پیچ و مهره توسط افراد ناشناس بطوری انجام شده است که در طول 125 متر هیچ نگهدارنده ریلی وجود نداشته و عملا ریل به کلی رها بوده است.
وی ابراز داشت: قطار سانحه دیده ساعت 14.40 دقیقه جمعه ایستگاه اینچه برون را با 70 مسافر به مقصد گرگان ترک کرد و مقارن ساعت 15.30 دقیقه در کیلومتر 506 اینچه برون – تهران و نزدیکی روستای دوگنچی از خط خارج شده است.
وی اظهار داشت: از آنجا که پیش از این سانحه قطار در مسیر برعکس (گرگان – اینچه برون) مسافران دیگری را منتقل کرده است به نظر می رسد در مدت زمان رفت تا برگشت قطار، افرادی مبادرت به سرقت پیچ و مهره های نگهدارنده ریل کرده اند.
وی بیان داشت: قطار آسیب دیده که فقط شش چرخ آن از ریل خارج شد، خوشبختانه خسارت جدی ندیده است و ساعت 5 صبح امروز برای تعمیرات از محل حادثه به نزدیکترین ایستگاه منتقل شد.
مدیرکل راه آهن گلستان با بیان اینکه تعمیرات جزیی قطار بیشتر از حیث افزایش ایمنی آن برای تردد مجدد خواهد بود، گفت: این قطار طی 4 تا 5 روز آینده کار جابجایی مسافر را مجددا آغاز خواهد کرد.

وی تصریح کرد: طی 4 تا 5 روز آینده و تا زمان بررسی و تایید نهایی فنی قطار آسیب دیده، جابجایی مسافر در مسیر گرگان – اینچه برون و برعکس انجام نخواهد شد.

قطار_گرگان_ارمنستان_خروج از ریل_3 قطار_گرگان_ارمنستان_خروج از ریل_2

قطار محلی گرگان – اینچه برون چند روز پیش مورد بهره برداری قرار گرفت.
بهای بلیت قطار گرگان – اینچه برون که فاصله آن حدود 80 کیلومتر است، 2500 تومان می باشد.
شهر مرزی اینچه برون به سبب استقرار پایانه و گمرک و بازارچه مرزی در آن و ترانزیت کالا بین ایران و کشورهای آسیای میانه دارای اهمیت راهبردی است.
ایستگاه راه آهن اینچه برون که در توسعه بازرگانی و حتی گردشگری کشورهای همسایه نقش اساسی خواهد داشت، آذرماه سال گذشته با حضور روسای جمهور ایران، ترکمنستان و قزاقستان مورد بهره برداری قرار گرفت.
راه آهن گرگان از غرب این شهر به ساری و در نهایت تهران و مشهد متصل می شود و قرار است در آینده با احداث خط دیگری از شرق گرگان به بجنورد نیز وصل شود که فاصله آن را به مشهد چند صد کیلومتر کوتاه خواهد کرد.

عکس و خبر از ایرنا

واژگونی جرثقیل بر روی 3 خودرو + عکس

تصادف عجیب پژو 206 و پراید + عکس

 حمل خودروی مسافر با قطار

برقی کردن راه آهن ایران گامی به سوی آینده

برچسب‌ها : حادثهقطار

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی