پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

حمل خودرو با قطار

حمل خودروی مسافر با قطار

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن از ظرفیت حمل خودروی مسافر با قطار در 10 مسیر ریلی خبر داد. این اقدام به منظور کاهش مصرف سوخت و بنزین ترافیک صورت گرفته است. مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن گفت: قیمت جابه‌جایی‌ خودرو بستگی به مسافت مسیر دارد و نوع خودرو در […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۱۱ مرداد ۱۳۹۴

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن از ظرفیت حمل خودروی مسافر با قطار در 10 مسیر ریلی خبر داد. این اقدام به منظور کاهش مصرف سوخت و بنزین ترافیک صورت گرفته است.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن گفت: قیمت جابه‌جایی‌ خودرو بستگی به مسافت مسیر دارد و نوع خودرو در هزینه حمل تأثیری نخواهد داشت.

مرتضی جعفری در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: به منظور کاهش مصرف سوخت و بنزین و همچنین کاهش ترافیک جاده‌ای برای بسیاری از مسیرها قطارهای با ظرفیت حمل خودروی مسافر در نظر گرفته شده است.

مسیرهای ریلی با قابلیت حمل خودرو

وی توضیح داد: در حال حاضر در مسیرهای تهران-مشهد، تهران-بندرعباس، تهران-کرمان، تهران-یزد، اصفهان-بندرعباس، تهران-تبریز، تهران-اهواز، بندرعباس-مشهد، اصفهان-مشهد و تهران- شیراز امکان جابه‌جایی خودرو برای مسافران وجود دارد و در دیگر مسیرها نیز در آینده‌ای نزدیک ایجاد خواهد شد.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی با یادآوری اینکه نرخ جابه‌جایی خودرو برای هر مسیر متفاوت است، افزود: برای مسیر تهران-مشهد نرخ جابه‌جایی خودرو 114 هزار تومان است.

وی ادامه داد: نوع خودرو در قیمت جابه‌جایی‌ها تأثیری ندارد البته محدودیت‌هایی برای ابعاد خودرو وجود دارد که با رعایت این محدودیت‌ها خرید بلیت حمل خودرو در سیستم ثبت می‌شود.

آخرین نرخ منتشر شده برای حمل خودرو با قطار

مسیر قیمت بلیط (تومان)
تهران – اهواز 175000
تهران -مشهد 114000
تهران – تبریز 92500
تهران – شیراز 114000
تهران – یزد 61500
تهران – کرمان 119000
تهران – کرمان – زاهدان 165000
تهران – بندرعباس 179000
اهواز – مشهد 205000
تبریز – مشهد 195000
مشهد – شیراز 190000
مشهد – کرمان 94000
مشهد- بندرعباس 185000

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی