پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شماره گذاری خودرو_پلاک

ایربگ! مشکل جدید عدم شماره گذاری خودرو

شماره گذاری خودرو یکی از مشکلات و مسائلی بوده که همواره بین وزارت صنعت(خودورسازان و وارد کنندگان خودرو) و پلیس راهنمایی و رانندگی وجود داشته است. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ سال گذشته شماره گذاری 9 مدل خودر به‌دلیل بالا بودن مصرف سوخت انجام نمی شد و در این مدت شرکت‌های خودروسازی سکوت […]

هادی سیانکی
یکشنبه - ۳۱ تیر ۱۳۹۷

شماره گذاری خودرو یکی از مشکلات و مسائلی بوده که همواره بین وزارت صنعت(خودورسازان و وارد کنندگان خودرو) و پلیس راهنمایی و رانندگی وجود داشته است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

سال گذشته شماره گذاری 9 مدل خودر به‌دلیل بالا بودن مصرف سوخت انجام نمی شد و در این مدت شرکت‌های خودروسازی سکوت کرده و برای رفع این موضوع به وزیر صنعت متوسل شدند. وزیر صنعت برای حل شماره‌گذاری این تعداد خودرو در نیمه مهرماه سال گذشته اعلام کرد که شماره‌گذاری خودروهای با مصرف سوخت بیش از ۵/ ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر که متوقف شده بود، به روال گذشته بازمی‌گردد و درخواست شریعتمداری به تصویب هیئت وزیران رسید اما با کارشکنی راهور مواجه شد.

الاایهاحال این موضوع سرانجام ختم به خیر شد و با وجود نگرانی های خریداران آن خودروها بالاخره پلاک شدند اما این روزها خبر جدید منتشر شده که خودورهای فاقد کیسه هوا شماره گذاری نخواهند شد و بر این اساس ئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی گفته که بر اساس قوانین راهنمایی رانندگی نیروی انتظامی، خودروهای تولید داخل و نیز خودروهای وارداتی خارجی فاقد کیسه هوای استاندارد شماره گذاری نمی شوند.

به گفته رحمانی شماره گذاری خودرو در صورتی انجام خواهد گرفت که از نظر پلیس تمام مراحل کنترل با درنظرگرفتن استانداردهای لازم به انجام رسیده و مورد تایید باشد.

به عقیده پلیس راهور کیسه هوای نصب شده بر روی خودرو باید از لحاظ فنی، حجم، گاز موجود در آن، زمان و نحوه عملکرد از استاندارد لازم برخوردار باشد تا بتوان خودرو مورد نظر را شماره گذاری کرد.

قطعا شماره گذاری نشدن خودرو تا زمان رعایت استانداردهای لازم خودرویی صحیح است کما اینکه پیش از این نیز رعایت استاندارد یورو 4 برای خودروها الزامی شه بود و منجر به بهبود کیفیت خودروها شد  اما مشخص نیست این مشکلات تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و این ناهماهنگی میان خودروسازان و راهور چه موقعی به پایان خواهد رسید و خریداران خودرو با خیال راحت می توان خودرو مورد نظر خود را خریداری کنند.

پلیس راهور مامور به وظیفه است و خودروسازان باید استانداردهای لازم را در یک خودرو لحاظ کنند اما ادامه این روند مشتریان خودرو را خسته و ناراضی تر از قبل خواهد کرد.

با ممنوعیت واردات خودرو تکلیف شماره گذاری خودروهای وارداتی چیست؟

 رشد شماره گذاری خودرو در سال ۹۶

شرایط جدید شماره گذاری خودروهای وارداتی و داخلی

توقف شماره گذاری خودروهای یورو 4 تا سال 98

منعی برای شماره گذاری خودروهای ثبت سفارش شده وجود ندارد

برداشته شدن موانع از سر راه شماره گذاری خودروهای برقی

شماره گذاری خودروهای برقی ساخت دانشگاه آزاد

دلایل عدم شماره گذاری خودروهای دوگانه سوز 3 شرکت داخلی

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی