پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رکود بازار خودرو

عرضه خودروهای احتکار شده قیمت ها را پایین کشید

به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، خودروهای احتکار شده به بازار عرضه شده اند و این اتفاق باعث شده قیمت خودرو در بازار با شیب نزولی همراه شود. این در حالی است که در چند ماه اخیر بازار خودرو با افزایش لجام گسیخته و شدید قیمت‌ها روبرو بوده است. سعید موتمنی اظهار کرد: […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۲ مرداد ۱۳۹۷

به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، خودروهای احتکار شده به بازار عرضه شده اند و این اتفاق باعث شده قیمت خودرو در بازار با شیب نزولی همراه شود. این در حالی است که در چند ماه اخیر بازار خودرو با افزایش لجام گسیخته و شدید قیمت‌ها روبرو بوده است.

سعید موتمنی اظهار کرد: در چند ماه اخیر به دلیل نوسانات صعودی نرخ ارز، برخی واردکنندگان خودرو این محصولات را احتکار کرده و از عرضه خودرو به بازار خودداری می‌کردند.

وی ادامه داد: علاوه بر شرکتهای واردکننده خودرو، برخی سرمایه‌داران نیز با توجه به روند صعودی قیمتها وارد بازار خودرو شده و این محصولات را خریداری و در انبارها دپو می‌کردند.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران با بیان اینکه در نتیجه این اقدامات عرضه خودروهای وارداتی به بازار به شدت کاهش یافته بود، خاطرنشان کرد: به دلیل همین کاهش عرضه شاهد افزایش قیمت‌ها در بازار خودروهای وارداتی بودیم.

وی ادامه داد: با این حال در روزهای اخیر به دنبال تشدید بازرسی‌ها، بسیاری از متحکران از ترس برخوردهای قانونی پا پس کشیده و اقدام به عرضه خودروهای احتکار شده به بازار کرده‌اند.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران افزود: عرضه خودروهای وارداتی احتکار شده به بازار باعث افزایش عرضه و نزولی شدن قیمت‌ها در بازار خودروهای وارداتی شده است به‌گونه‌ای که تا ۱۰۰ میلیون تومان نیز کاهش در قیمت‌ها داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان تعزیرات نظارت خود را بر بازار خودرو تشدید کرده‌اند که تاثیرات قابل توجهی نیز داشته است. امیدواریم این نظارتها همچنان ادامه داشته باشد تا دست احتکارگران از بازار خودرو به کلی کوتاه شود.

منبع: ایسنا

رکود سنگین بازار باعث کاهش قیمت خودروهای وارداتی شد

ایران خودرو قیمت جدید محصولاتش را اعلام کرد (مرداد 97)

پیش فروش محصولات ایران خودرو در طرح فیروزه ای (مرداد 97)

شرایط فروش اقساطی محصولات ب ام و توسط پرشیا خودرو اعلام شد (ویژه تابستان 97) + جدول قیمت

آغاز شرایط فروش محصولات سایپا از صبح فردا

آغاز مرحله دوم فروش چری تیگو7 + قیمت جدید تیگو7

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی