پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پورشه تایکان الکتریکی (4)

اطلاعات فنی پورشه تایکان منتشر شد / هیولای 600 اسب بخاری الکتریکی

چندی قبل پورشه از خودروی هیبریدی جدیدش به نام تایکان که قبلا با نام Mission-E به صورت کانسپت معرفی شده بود, رونمایی کرد. اما اطلاعات فنی تایکان تا به امروز یک راز بزرگ بود. اما با توجه به اطلاعات بدست آمده کمپانی پورشه از تکنولوژی خودرو مسابقه ای 919 استفاده کرده است که قدرت تایکان […]

ارشیا
سه شنبه - ۹ مرداد ۱۳۹۷

چندی قبل پورشه از خودروی هیبریدی جدیدش به نام تایکان که قبلا با نام Mission-E به صورت کانسپت معرفی شده بود, رونمایی کرد. اما اطلاعات فنی تایکان تا به امروز یک راز بزرگ بود. اما با توجه به اطلاعات بدست آمده کمپانی پورشه از تکنولوژی خودرو مسابقه ای 919 استفاده کرده است که قدرت تایکان را به بیش از 600 اسب بخار می رساند.

به گفته Heiko Mayer از پورشه: (( ما از دو موتور  synchronous  استفاده کردیم که در هر زمانی حرکت دورانی دارد و نیازی به استارت زدن ندارد. این موتور ها انرژی زیادی تولید می کنند و در عین حال بهره ور هم هستند.))

پورشه تایکان الکتریکی (3)

باتری های lithium-ion استفاده شده در این خودرو بیش از 310 مایل مسافت را با یک بار شارژ طی خواهند کرد. هنگامی که باتری های تایکان به شارژ وصل شوند تنها در مدت زمان 15 دقیقه انرژی لازم برای طی کردن مسافت 248 مایل را بدست می آورد. در اروپا و آمریکا پورشه تایکان با سیستم شارژ ترکیبی شارژ خواهد شد در حالی که در  چین و ژاپن شارژ مخصوص تایکان وجود دارد. سرعت و قدرت این نمونه هم قابل تحسین است. با استفاده از دو موتور الکتریکی که یکی به اکسل جلو و دیگری به اکسل عقب متصل است, قدرت تایکان به بیش از 600 اسب بخار رسیده است.

پورشه تایکان الکتریکی (2)

به گفته پورشه 0 تا 100 این خودرو چیزی زیر 3.5 ثانیه است و 0 تا 124 مایل (198 کیلومتر بر ساعت) زیر 12 ثانیه خواهد بود. به گفته کمپانی پورشه از این نمونه در سال 20 هزار دستگاه به فروش خواهد رسید که این مقدار دو سوم فروش پورشه 911 افسانه ای است.

پورشه تایکان الکتریکی (1)

کمپانی پورشه تاکنون سه مدل مختلف از این خودرو را به صورت پروتوتایپ ساخته است و آنها را جنوب غربی آفریقا تست کرده است. بدین ترتیب این نمونه پس از گذراندن میلیون ها کیلومتر تست به بازار عرضه خواهد شد.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

تایکان خودرو تمام برقی پورشه در راه است

تیزر جدیدی از پورشه ماکان فیس لیفت 2019 منتشر شد

پورشه کررا GT با ارزش 1.24 میلیون دلار

شاهکار جدید کمپانی سینگر / پورشه 911 کلاسیک با 500 اسب بخار قدرت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی