پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فرمول یک مجارستان (9)

گزارش مسابقه فرمول یک مجارستان / پیروزی همیلتون و پایانی پر برخورد برای فراری

دوازدهمین راند از مسابقات فرمول یک در پیست 4.381 کیلومتری مجارستان برگزار شد. در این مسابقه لوئیس همیلتون و ولتری بوتاس از تیم مرسدس در رتبه های اول و دوم مسابقه را آغاز کردند و کیمی رایکونن و سباستین فتل در رتبه های سوم و چهارم کار را آغاز کردند. با آغاز مسابقه دو خودروی […]

ارشیا
سه شنبه - ۹ مرداد ۱۳۹۷

دوازدهمین راند از مسابقات فرمول یک در پیست 4.381 کیلومتری مجارستان برگزار شد. در این مسابقه لوئیس همیلتون و ولتری بوتاس از تیم مرسدس در رتبه های اول و دوم مسابقه را آغاز کردند و کیمی رایکونن و سباستین فتل در رتبه های سوم و چهارم کار را آغاز کردند.

با آغاز مسابقه دو خودروی مرسدس بنز در مکان های اول و دوم قرار گرفتند و پشت سر آنها رایکونن و فتل قرار داشتند. در پیچ دوم سباستین فتل توانست در شلوغی با سبقت گیری از بیرون پیچ خود را به رتبه سوم برساند و پست سر ولتری بوتاس قرار بگیرد. مکس ورستپن از ردبول در رتبه پنجم قرار داشت و پیر گزلی در یک عملکرد فوق العاده در رتبه ششم قرار داشت. دنیل ریکاردو هم که در رتبه شانزدهم قرار داشت در شروع مسابقه با شارل لکلرک برخورد کرد تا لکلرک از مسابقه خارج شود.

فرمول یک مجارستان (6)

در دور ششم بد شانسی گریبان مکس ورستپن را گرفت تا با نقص فنی در موتور رنو خودرویش از مسیر مسابقه خارج شود. پس از این ورستپن با عصبانیت تمام در تماس رادیویی با ناسزا گفتن از موتور های تیم رنو انتقاد کرد.

 

فرمول یک مجارستان (10)اما هم تیمی او یعنی دنیل ریکاردو در دور 21 توانسته بود با سبقت گیری های پیاپی خود را از رتبه شانزدهم به رتبه هفتم برساند. در همان دور ریکاردو توانست با سبقت گیری از مگنوسن خود را به رتبه ششم برساند. در دور 22 در تماس رادیویی به سباستین فتل اعلام شد که تیم در پلن c قرار دارد. در دور 27 عملکرد فوق العاده ریکاردو با سبقت گیری از پیر گزلی و رساندن خود به رتبه پنجم نمایان شد. در دور 40 سباستین فتل که در رقابت با بوتاس بود برای تعویض لاستیک وارد پیت استاپ شد.

فرمول یک مجارستان (2)

اندکی تاخیر در جا زدن لاستیک سمت چپ جلو باعث شد تا فتل پشت بوتاس در بیاید و 30 دور باقی مانده را برای رسیدن به مقام دومی بجنگد. کیمی رایکونن هم دور قبل برای تعویض لاستیک وارد پیت استاپ شده بود. رقابت در دور های باقی مانده بین سباستین فتل و بوتاس در جریان بود که کیمی رایکونن هم با عملکردی فوق العاده وارد جنگ برای مقام سومی شد. فشار دو خودروی فراری بر روی  ولتری بوتاس که با لاستیک های کهنه تر دست و پنجه نرم می کرد بیشتر شده بود. سرانجام در دور 65 سباستین فتل در پیچ یک برای سبقت گیری از بوتاس اقدام کرد اما با دفاع او مواجه شد.

فرمول یک مجارستان (3)

بدون شک هیجانی ترین صحنه این مسابقه در دور 65 و در پیچ دوم رقم خورد. سباستین فتل توانست از بوتاس سبقت بگیرد اما به علت قفل شدن لاستیک های بوتاس برخوردی هم بین آنها پیش آمد. ولتری بوتاس که مقام دومی را از دست داده بود با لاستیک عقب فتل برخورد کرد تا قسمتی از بال عقب خود را از دست بدهد. در همین حین کیمی رایکونن هم که با سرعتی خیره کننده مشغول دور زدن بود توانست از بوتاس سبقت بگیرد و خود را به مقامی سومی برساند.

فرمول یک مجارستان (5)

اکنون این دو خودرویی فراری بودند که پشت سر لوئیس همیلتون که با خیال راحت در مقام اول قرار داشت, می راندند. در دور 68 دنیل ریکاردو که عملکرد فوق العاده ای را در مسابقه فرمول یک مجارستان داشت, برای سبق گیری از بوتاس در پیچ یک اقدام کرد اما با خودروی بوتاس برخورد کرد. بوتاس که اکنون با لاستیک های کهنه و بال جلو ناقص می راند, نتوانست از نقطه Apex پیچ عبور کند و با خودروی دنیل ریکاردو برخورد کرد.

فرمول یک مجارستان (13)

در دور 70 تیم مرسدس در تماس رادیویی به بوتاس اعلام کردند که پوزیشن ریکاردو را به او پس بدهد. بوتاس هم با پس دادن رتبه در مقام پنجم قرار گرفت. سرانجام پس از 70 دور رقابت جذاب لوئیس همیلتون قهرمانی راحتی را تجربه کرد تا فاصله خود را سباستین فتل در لیست رانندگان افزایش دهد. پس از او فتل و رایکونن دو راننده تیم فراری در مکان های دوم و سوم قرار گرفتند.

فرمول یک مجارستان (11)

پس از مسابقه ولتری بوتاس به خاطر برخورد با دنیل ریکاردو 10 ثانیه پنالتی گرفت. بدین ترتیب مسابقات فرمول یک به تعطیلات تابستانی رفت و مرحله بعدی در پیست SPA بلژیک در تاریخ 26 آگوست برگزار خواهد شد.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

گزارش مسابقه فرمول یک آلمان/ پیروزی دراماتیک همیلتون و اشتباه دور از تصور فتل

گزارش مسابقه فرمول یک اتریش/ روز خوش ردبول با خرابی های پی در پی مرسدس

گزارش هشتمین راند فرمول یک 2018 در فرانسه

گزارش مسابقه فرمول 1 بارسلونا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی