پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودور دود زا

توقف تردد خودروهای دودزا در زمستان

عیسی کلانتری  رئیس سازمان محیط زیست اظهار داشت: تردد خودروهای دودزا با سن بالا یکی از عوامل اصلی آلودگی هوا است که امسال تردد این خودروها در سطح شهر تهران متوقف خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ رئیس سازمان محیط زیست اظهار داشت: وزارت صنعت قول داده تا گازوییل استاندارد توزیع کند، […]

هادی سیانکی
سه شنبه - ۱۶ مرداد ۱۳۹۷

عیسی کلانتری  رئیس سازمان محیط زیست اظهار داشت: تردد خودروهای دودزا با سن بالا یکی از عوامل اصلی آلودگی هوا است که امسال تردد این خودروها در سطح شهر تهران متوقف خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

رئیس سازمان محیط زیست اظهار داشت: وزارت صنعت قول داده تا گازوییل استاندارد توزیع کند، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی هم در حال انجام است.

کلانتری ادامه داد: متاسفانه شاهد تردد کامیون هایی با عمر ٦۰ تا ٧۰ سال در تهران هستیم که حجم زیادی از آلودگی را وارد محیط می کنند که تلاش می کنیم حداقل در فصل سرما تردد این خودروها متوقف شود.

کلانتری ادامه داد: شاید اصلاح سوخت در کشور به دو تا سه سال دیگر زمان نیاز داشته باشد؛ اما اکنون 70 تا 80 درصد بنزین کشور یورو 4 است و بخش عمده ای از گازوئیل نیز بهبود یافته است که تمام اینها مرهون زحمات وزارت نفت و اجرای تعهدات آن است.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: سال گذشته گازوئیل با گوکرد 10 هزار پی پی ام (ppm) داشتیم اما اکنون شاید بالای 200 پی پی ام (ppm) باشد، اینها نشان دهنده همکاری خوب بخش صنعت با سازمان محیط زیست است. اما اکنون با وجود تحریم ها به بن بست رسیده است؛ زیرا برای ورود فناوری به کشور با مشکل مواجه شده ایم.

خودرو فرسوده به ازای هر روز تردد در تهران 45 هزار تومان جریمه می شوند!

یورو 2 بهتر است یا یورو هیچ؟!/ نگاهی به وضعیت طرح جایگزینی 240 هزار خودرو فرسوده تجاری سنگین

تعویض خودرو فرسوده با تسهیلات بدون بهره

58 هزار دستگاه خودرو فرسوده در پایتخت

آلودگی هوا چهارمین عامل منجر به مرگ در جهان

رئیس‌ سازمان حفاظت‌ محیط‌ زیست‌ : سوخت و خودرو مقصران اصلی آلودگی هوا هستند

راهکار جالب دولت برای کاهش آلودگی هوا/ خودروهای فرسوده

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی