پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آزاد سازی قیمت خودرو

آشفتگی خودروسازان و قطعه سازان کاسته می شود / وزارت صنعت موافق آزادسازی قیمت خودرو

مشاور خودرویی وزیر صنعت معدن و تجارت اظهار کرد: وزارت صنعت موافق آزادسازی قیمت خودرو است. همچنین تا دو هفته آینده و پس از اصلاحیه های تصمیمات برای این صنعت، از آشفتگی های قطعه سازان و خودروسازان کاسته می شود. به گزاش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ اصغر خسروشاهی مشاور خودرویی وزیر صمت- با اشاره […]

هادی سیانکی
دوشنبه - ۲۲ مرداد ۱۳۹۷

مشاور خودرویی وزیر صنعت معدن و تجارت اظهار کرد: وزارت صنعت موافق آزادسازی قیمت خودرو است. همچنین تا دو هفته آینده و پس از اصلاحیه های تصمیمات برای این صنعت، از آشفتگی های قطعه سازان و خودروسازان کاسته می شود.

به گزاش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛
اصغر خسروشاهی مشاور خودرویی وزیر صمت- با اشاره به آخرین وضعیت خودروسازان و قطعه سازان در شرایط فعلی تامین ارز اظهار کرد: وزارت صمت در جریان تمامی اطلاعات ارزی و خرید قطعات و مواد از قطعه سازان و خودروسازان است. اما موضوع مورد توجه این است که تنها وزارت صنعت معدن و تجارت در این زمینه دخیل نیست.
او افزود: در حال حاضر وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و وزارت صمت دخیل هستند. این درحالی است که همه مشکلات از سوی وزارت خانه به شخص رییس جمهوری نیز انعکاس داده شده است.
به گفته خسروشاهی، حتی نامه انجمن قطعه سازان نیز به هیات دولت برده شده، اما ساماندهی وضعیت فعلی نیازمند تصمیم گیری های مجموعه هیات دولت است.
او در پاسخ به پرسشی مبنی بر درخواست افزایش قیمت خودرو از سوی خودروسازان گفت: درخواست افزایش قیمت از سوی دو خودروساز به رییس جمهوری رسیده است که این میزان اعلام شده خارج از عرف است.
مشاور خودرویی وزیر صمت اظهار کرد: باید قیمت خودرو در حاشیه بازار کنار از پنج درصد افزایش قیمت داشته باشد تا خودروسازان توان فروش خودرو را داشته باشند.
خسروشاهی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر ارایه یارانه به قطعه سازان بیان کرد: هرگونه رانت فساد ایجاد می‌کند و نباید هیچ رانتی در این زمینه داده شود.
به گفته او، گرچه مشکلات فعلی برای قطعه سازان سخت است و این افزایش ارز تبعاتی دارد، اما پس از مدتی تولید و عرضه روی روال می افتد.
مشاور خودرویی شریعتمداری تاکید کرد: در حال حاضر که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای قطعه سازان به نرخ آزاد رسیده است، آشفتگی و تبعاتی به همراه دارد، اما تا یک یا دو هفته آینده و پس از اصلاحیه های صورت گرفته بر تصمیم گیری ها این وضعیت بهبود می یابد.
او همچنین در پاسخ به طرح ساماندهی بازار خودرو توسط مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این طرح برای پیش از تحریم های خودرویی بود و در حال حاضر مسکوت مانده است که البته این طرح از ابتدا ناپخته بود.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی