پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مک لارن P1 GTR (7)

اولین نمونه از مک لارن P1 GTR به فروش خواهد رسید

بر خلاف دیگر نمونه های P1 GTR، این نمونه مخصوص شهر طراحی شده است. در کل تنها 375 نمونه از مک لارن P1 بین سال های 2013 تا 2015 ساخته شد. اما مدل مسابقه ای P1 GTR از این هم کمیاب تر است و تنها 40 نمونه از آن ساخته شده است. اما نمونه ای […]

ارشیا
سه شنبه - ۲۳ مرداد ۱۳۹۷

بر خلاف دیگر نمونه های P1 GTR، این نمونه مخصوص شهر طراحی شده است. در کل تنها 375 نمونه از مک لارن P1 بین سال های 2013 تا 2015 ساخته شد. اما مدل مسابقه ای P1 GTR از این هم کمیاب تر است و تنها 40 نمونه از آن ساخته شده است. اما نمونه ای که در مورد آن صحبت می کنیم، علاوه بر اولین P1 GTR تولیدی،اولین P1 است که اجازه تردد در شهر را هم دارد.

این نمونه توسط لازانته، به یک نمونه شهری تبدیل شده است. چراغ عقب،راهنما و سیستم لیفت اکسل جلو به این خودرو اضافه شده است تا بتواند در شهر به صورت قانونی تردد کند. این خودرو با رنگ زرد و خط قرمز طراحی شده است و عدد 01 بر روی کاپوت و در نقش بسته است. زیر کاپوت، یک موتور 3.8 لیتری 8 سیلندر تویین توربو به همراه یک موتور الکتریکی قرار گرفته است که در مجموع 986 اسب بخار قدرت تولید می کند.

مک لارن P1 GTR (6)

قدرتی که 83 اسب بخار بیشتر از نمونه P1 معمولی است. این نمونه 44 کیلوگرم هم سبک تر است و تنها در 2.5 ثانیه از 0 به 96 کیلومتر بر ساعت می رسد. سرعت نهایی هم به 360 کیلومتر بر ساعت می رسد که این نمونه را به یکی از سریع ترین و قدرتمند ترین خودرو های شهری تبدیل می کند. این خودرو فقط برای هدف دست یابی به سرعت های بالا طراحی شده است و صندلی های چرمی در این خودرو وجود ندارد.

مک لارن P1 GTR (4)

اما نکته مثبت، وجود سیستم تهویه هوا در این خودرو است. در داخل خودرو صندلی های فیبر کربنی قرار گرفته اند و از کمربند مسابقه ای 6 نقطه ای استفاده شده است. فرمان این خودرو هم توسط تیم مسابقه ای مک لارن طراحی شده است و دکمه های سیستم DRS و IPAS هم بر روی آن قرار گرفته است. نکته ای که این خودرو را از این هم جذاب تر می کند، کارکرد 900 مایلی این خودرو از سال 2016 تاکنون است.

مک لارن P1 GTR (2)

این خودرو هم اکنون در یک نمایندگی در شهر فلوریدا قرار دارد. هنوز قیمت دقیقی برای این خودرو در نظر گرفته نشده است اما نمونه معمولی P1 GTR با قیمت 2.6 میلیون دلار به فروش می رود. پیش بینی می شود این خودرو با قیمتی بین 4 تا 7 میلیون دلار به فروش برسد.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

اولین نمونه از مک لارن سنا در آمریکای شمالی تحویل داده شد

نابود شدن مک لارن 720 S تنها یک روز پس از خرید!

معرفی مک لارن P1 GT Longtail / یادبودی از F1 GT Longtail

600 LT سوپر اسپرت جدید مک لارن

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی