پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قیمت گذاری خودرو

هزینه های مازاد باید در قیمت گذاری حذف شود /استراتژی توسعه صنعت وجود ندارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس،گفت: سود بانکی بر روی قیمت  محصولات اعمال شده و  خریداران دریافت می‌شود، شرکت سایپا اعلام می‌کند 11هزار نیروی مازاد دارد هزینه نیروی مازاد را مصرف کننده باید تقبل کند، در مسیر قیمت‌ گذاری باید هزینه‌های مازاد حذف شود. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ سعید باستانی  در خصوص فرمول […]

هادی سیانکی
یکشنبه - ۲۸ مرداد ۱۳۹۷

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس،گفت: سود بانکی بر روی قیمت  محصولات اعمال شده و  خریداران دریافت می‌شود، شرکت سایپا اعلام می‌کند 11هزار نیروی مازاد دارد هزینه نیروی مازاد را مصرف کننده باید تقبل کند، در مسیر قیمت‌ گذاری باید هزینه‌های مازاد حذف شود.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

سعید باستانی  در خصوص فرمول قیمت‌گذاری خودروهای تولید داخل، اظهار داشت: قاعدتا شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف‌کننده فرمول‌هایی برای قیمت گذاری دارند، تاثیر هرکدام از موارد ارزی نیز بر روی خودروها مشخص است.سال گذشته خودروسازان حدود ۵هزار و ۲۰۰میلیارد تومان سود بانکی پرداخت کرده‌اند، این سود بانکی بر روی قیمت محصولات اعمال شده و از خریداران دریافت می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودروسازان از لحاظ تامین مواد اولیه مانند فولاد، آلمینیوم، مس و مواد پلیمیری وابستگی ارزی دارند، گفت: وابستگی در زمینه تامین مواد اولیه نیز یک ایراد است، استراتژی توسعه صنعت نداریم اگر خودرو بخشی از این استراتژی باشد باید در طول 50 سال صنایع پشتیبان این صنعت احداث می‌شد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه پی‌وی‌سی در کشور تولید می‌شود اما برای تامین  درجه پی‌وی‌سی مورد نیاز صنعت خودرو باید واردات داشته باشیم در زمینه قطعات پلاستیکی، فولادی و ورقه خاص بدنه خودرو نیز این مشکل وجود دارد، ادامه داد: استراتژی توسعه صنعت توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت طراحی نمی‌شود تا در زمینه تولید خودرو صنایع پتروشیمی، فولاد و تولیدآلو مینیوم را به یکدیگر متصل کنیم.

دولت در کاهش اثرگذاری نرخ ارز بر قیمت خودرو ناتوان بوده است

وی با تاکید بر اینکه در برخی از موارد با بررسی قطعات خودرو شاهد این هستیم که 95 درصد آن داخلی است اما زمانیکه لایه‌های زیرین آن قطعه را بررسی می‌کنیم مشاهده می‌کنیم که تنها 60درصد آن داخلی است، عنوان کرد: نتوانسته‌ایم مشکل اثرگذاری نرخ ارز بر قیمت خودرو را برطرف کنیم، باید نخ خودروسازان را از دولت جدا کنیم زمانیکه این اتصال قطع شود خودروسازان باید با ارتقاء کیفیت در فضای رقابتی بازار فعالیت کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت گذاری فعلی را نمی‌توان قبول کرد، تصریح کرد: قیمت مبنا در زمینه خودرو وجود دارد که هزینه‌های بالای سربار خودروها به آن اضافه و با در نظر گرفتن درصد سود فروش قیمت نهایی محصول اعلام می‌شود.

پرداخت 5هزار و 200میلیارد تومان سود بانکی توسط خودروسازان

باستانی با اشاره به اینکه هزینه‌های سربار نیروی انسانی و منابع مالی خودروسازان بسیار بالا است، اضافه کرد: سال گذشته خودروسازان حدود 5هزار و 200میلیارد تومان سود بانکی پرداخت کرده‌اند، این سود بانکی بر روی قیمت  محصولات اعمال شده و  خریداران دریافت می‌شود، شرکت سایپا اعلام می‌کند 11هزار نیروی مازاد دارد هزینه نیروی مازاد را مصرف کننده باید تقبل کند، در مسیر قیمت‌گذاری باید هزینه‌های مازاد حذف شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: همیشه در ایران‌خودرو و سایپا فشار تحمیل نیروی انسانی و افزایش هزینه‌های سربار وجود دارد به همین دلیل نمی‌توانیم از این دو مجموعه نتیجه دلخواه را دریافت کنیم.

منبع: خانه ملت

نامه قطعه سازان به وزیر صنعت؛ قیمت خودرو چند ده درصد افزایش می یابد!

آشفتگی خودروسازان و قطعه سازان کاسته می شود / وزارت صنعت موافق آزادسازی قیمت خودرو

افزایش مستمر قیمت خودرو به شرکت های بیمه ای فشار وارد می کند

اما و اگر های تامین قطعات و قیمت خودرو

قیمت خودروهای داخلی غیر واقعی است/ کاهش قیمت ارز باعث افت قیمت خودرو می شود

موتور افزایش قیمت خودروهای وارداتی دوباره روشن شد

پیش فروش محصولات جک و لیفان با تخفیف ویژه / کرمان موتور حباب قیمت خودرو را دور می زند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی