پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شارژ_خودرو_الکتریک_با_راه_رفتن-1-pavegen-kinetic-energy_تسلا

شارژ خودرو الکتریکی با راه رفتن

شرکت خودروسازی تسلا در حال حاضر روش‌های خلاقانه‌ای برای شارژ خودروهای الکتریکی‌ با استفاده از شبکه «سوپرشارژر» دارد. اما حالا یک شرکت بریتانیایی با نام پیوجن (Pavegen) از راه رفتن به منظور شارژ باتری خودرو الکتریک استفاده کرده است. این ابزار جدید که موزاییک پیوجن یا Pavegen Tile نام دارد، در واقع یک کف‌پوش است […]

سهیل زنگنه
شنبه - ۳۰ خرداد ۱۳۹۴

شرکت خودروسازی تسلا در حال حاضر روش‌های خلاقانه‌ای برای شارژ خودروهای الکتریکی‌ با استفاده از شبکه «سوپرشارژر» دارد. اما حالا یک شرکت بریتانیایی با نام پیوجن (Pavegen) از راه رفتن به منظور شارژ باتری خودرو الکتریک استفاده کرده است.

این ابزار جدید که موزاییک پیوجن یا Pavegen Tile نام دارد، در واقع یک کف‌پوش است که با استفاده از انرژی جنبشی ناشی از راه‌رفتن افراد، نیرو تولید می‌کند. وقتی افراد بر روی این موزاییک‌ها راه می‌روند، این کاشی ها فشرده شده و در نتیجه طی یک فرآیند القایی الکتریسیته تولید می شود (این شرکت اطلاعات خاصی در مورد مکانیزم این تکنولوژی ارائه نداده است). در تصاویری که منتشر شده، پیوجن نشان می‌دهد که چگونه این کف‌پوش‌ها می‌توانند در یک روند آهسته، خودروهای الکتریکی‌ای مانند تسلا مدل S را بدون استفاده از هرگونه شبکه الکتریسیته شارژ کنند.

شارژ_خودرو_الکتریک_با_راه_رفتن-1-pavegen-kinetic-energy

البته انرژی تولیدی ناشی از هر قدم انسان تنها چیزی حدود ۷ وات است. بنابراین مقیاس استفاده از موزاییک پیوجن موضوعی کلیدی خواهد بود. اگر خودرویی مانند تسلا مدل S 70D را درنظر بگیرید که در هر ۱۰۰ مایل به اندازه ۳۳ کیلووات‌ساعت مصرف می‌کند، به صدها هزار قدم برای شارژر باتری آن نیاز است. با این حال در یک مکان پر رفت و آمد با ترافیک شدید انسانی، یک ردیف از این کف‌پوش می‌تواند مقادیر قابل‌توجهی از نیروی موردنیاز شارژ را در طول یک دوره زمانی تولید کند.

پیوجن این موزاییک را در برخی موارد در دنیای واقعی آزمایش کرده است؛ از جمله در یک اداره در فرانسه و به صورت تبلیغاتی در یک زمین فوتبال در ریو دو ژانیروی برزیل. در همین حال، این کمپانی به دنبال جذب سرمایه‌گذاری‌های عمومی برای توسعه خود است و در حال حاضر، موفق به جذب بیش از ۲ میلیون دلار شده است.

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • نیما | 12/05/1395 در 11:34

    یعنی اگر یه جا گیر کنی که فقط همین شارژ موجود باشه طرف باید بره روش اینقدر بپر بپر کنه که ماشینش شارژ بشه :))))))))))

کیوسک مطبوعاتی