پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فورد رپتور (3)

رپتور نسل جدید با موتور 8 سیلندر / دست پرورده تیونر تگزاسی

فورد F-150 به عنوان نمادی برای وانت های 8 سیلندر mid-size شناخته می شود. بدنه ای عضلانی با قابلیت های متعدد برای مسیرهای صعب العبور، قیمت مناسب و موتور پرقدرت 8 سیلندر از نکات بارز نسل اول این وانت بود. اما با معرفی نسل دوم وانت رپتور، طرفداران کمی مایوس شدند. اکنون موتور 8 سیلندر […]

ارشیا
دوشنبه - ۵ شهریور ۱۳۹۷

فورد F-150 به عنوان نمادی برای وانت های 8 سیلندر mid-size شناخته می شود. بدنه ای عضلانی با قابلیت های متعدد برای مسیرهای صعب العبور، قیمت مناسب و موتور پرقدرت 8 سیلندر از نکات بارز نسل اول این وانت بود. اما با معرفی نسل دوم وانت رپتور، طرفداران کمی مایوس شدند. اکنون موتور 8 سیلندر با یک نمونه 6 سیلندر توربو Ecoboost تعویض شده بود.

فورد رپتور (1)

به گفته کمپانی فورد، از موتور 6 سیلندر به منظور کاهش مصرف بنزین و بهره وری بالاتر، در نسل جدید رپتور استفاده شده است. اما این خبر برای طرفداران پر و پا قرص وانت های غول پیکر، خبر خوشایندی نبود. اما یک تیونر تگزاسی با نام PaxPower، صدای طرفداران را شنیده است و با معرفی یک پکیج جدید، از موتور 8 سیلندر 758 اسب بخاری برای رپتور نسل دوم رونمایی کرده است.

فورد رپتور (4)

با اینکه موتور 6 سیلندر Ecoboost فورد هم قدرت بالا و هم بهره وری فوق العاده ای دارد، اما برای طرفدارن فورد کافی نیست. پکیج جدید PaxPower بر روی تمامی مدل های رپتور از سال 2015 تا 2019 قابل نصب است. به جای اینکه از یک وانت رپتور 6 سیلندر برای انجام این کار استفاده شود، این تیونر از ابتدا به سراغ مدل F-150 رفته است و کار را با موتور 5 لیتری 8 سیلندر آن آغاز کرده است.

فورد رپتور (5)

سپس اجزای زیر بندی و شاسی هم با نمونه رپتور تعویض شده است. موتور 5 لیتری 8 سیلندر وانت فورد با یک سوپرشارژر 2.9 لیتری و سیستم اگزوز دو گانه جدید تقویت شده است تا اکنون 758 اسب بخار قدرت تولید کند. این در حالیست که موتور 6 سیلندر توربو فابریک، تنها 450 اسب بخار قدرت تولید می کند. نمونه ای که مشاهده می کنید در ابتدا یک وانت F-150 Platinum FX4 بوده که از آپشن های ماساژور صندلی و پله های تاشو اتوماتیک بهره می برد. در این پکیج با پرداخت 7500 دلار قادر خواهید بود شاسی فابریک را با شاسی رپتور تعویض کنید. این در حالی است که پکیج شاسی،زیربندی و بدنه در مجموع 25 هزار دلار قیمت خواهد داشت. قیمت یک نمونه وانت F-150 هم 35 هزار دلار است که می توان این تغییرات را بر روی آن انجام داد.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

اسپای شات های جدید وانت فورد سوپر دیوتی / وانت غول پیکر آمریکایی باز می گردد

وانت شورولت سیلورادو به عنوان جا دار ترین وانت دنیا معرفی شد

وانت عضلانی 700 اسبی سالین معرفی شد

هامر تا دندان مسلح/ دست پرورده کمپانی Mil-Spec

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی