پس از تعطیلات تابستانی 1 ماهه، این بار مسابقات فرمول یک با گرند پری SPA در بلژیک از سر گرفته شد. پیست معروف SPA 4.352 مایل مسافت دارد و دارای یکی از معروف ترین پیچ های دنیاست. پیچ او روژ که یک پیچ چپی راستی با سرعتی بیش از 250 کیلومتر بر ساعت است. در […]
سرانجام در ساعت 17:40 به وقت ایران، یکی از جذاب ترین استارت های این فصل فرمول یک را شاهد بودیم. استارتی پرحادثه که یکی از خطرناک ترین برخورد های مسابقات این فصل فرمول یک را دربرداشت. با شروع مسابقه، خط استارت پر ترافیکی را شاهد بودیم. چندین برخورد شکل گرفت اما بدون شک مهم ترین آنها برخورد نیکو هالکنبرگ از تیم رنو با فرناندو آلونسو از تیم مک لارن و شارل لکلرک از تیم سائوبر بود.
نیکو هالکنبرگ که نتوانست در نقطه ترمز گیری پیچ اول به موقع ترمز کند، با پشت خودروی فرناندو آلونسو برخورد کرد تا خودروی او به هوا پرتاب شود. اما بدترین قسمت این حادثه برخورد خودروی فرناندو آلونسو با خودروی شارل لکلرک بر روی هوا بود!. شارل لکلرک پس از مسابقه گفت که اگر خودروی او از محافظ Halo استفاده نمی کرد، شاید اتفاق ناگواری برایش پیش می آمد. برخورد بعدی در عرض چند صدم ثانیه بین دنیل ریکاردو با کیمی رایکونن شکل گرفت.
ریکاردو که قصد پیچیدن داشت با لاستیک عقب خودروی رایکونن برخورد کرد تا لاستیک عقب سمت راست او بترکد. مسابقه بعد از پیچ La Source ادامه پیدا کرد. رقابت بین فتل، همیلتون، اوکون و پرز ادامه پیدا کرد. این 4 خودرو در پیچ او روژ کار را دنبال کردند. پس از آن سباستین فتل توانست در کفی Kemmel از لوئیس همیلتون سبقت بگیرد تا این نقطه عطف مسابقه باشد. پس از خروج سیفتی کار در دور 4 رقابت از سر گرفته شد.
در دور 9 کیمی رایکونن که از روز تایم گیری با بدشانسی روبرو شده بود، به علت نقص فنی مسابقه را ترک کرد. در دور 22 لوئیس همیلتون برای تعویض لاستیک به پیت استاپ رفت تا لاستیک های سوپر سافت خود را با لاستیک های سافت تعویض کند.
تنها 1 دور بعد، لیدر مسابقه یعنی سباستین فتل برای تعویض لاستیک به پیت استاپ رفت. فتل با یک تعویض لاستیک خوب توانست جلوتر از همیلتون و ورستپن از پیت استاپ خارج شود. در دور 28 رقابت بین برندون هارتلی و مارکوس اریکسن دنبال می شد. اریکسن توانست با سبقت گیری از هارتلی در پیچ 1 خود را به رتبه دهم برساند. در دور 31 این بار نوبت به دنیل ریکاردو رسیده بود تا پس از رایکونن، به علت نقص فنی از مسابقه خارج شود.
در دور 41 ولتری بوتاس که از رده 17 کار را آغاز کرده بود، با عملکردی فوق العاده خود را به رتبه چهارم رساند تا پشت سر مکس ورستپن قرار بگیرد. سرانجام در دور 44 مسابقه با قهرمانی سباستین فتل به پایان رسید. لوئیس همیلتون و مکس ورستپن به ترتیب در مقام های دوم و سوم قرار گرفتند. اختلاف امتیازی بین فتل و همیلتون اکنون به 17 امتیاز رسید و سباستین فتل با این پیروزی به رکورد 52 پیروزی در تاریخ رسید. او با این پیروزی بالاتر از الن پراست قرار گرفت تا سومین مرد امتیاز آور مسابقات فرمول یک باشد. در پایان ولتری بوتاس 5 ثانیه پنالتی و نیکو هالکنبرگ به علت برخورد با آلونسو 10 رده جریمه شدند.
نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی
دیدگاه خود را بنویسید