پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آزاد سازی قیمت خودرو

سردرگمی در قیمت گذاری خودرو/ افزایش قیمت داریم یا نداریم؟

در حالیکه شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو حذف شده و وزارت صنعت صراحتا اعلام کرده که فعلا برنامه ای برای افزایش قیمت خودرو نداریم اما نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از افزایش 25 درصدی قیمت خودرو از امروز خبر داده است. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ همه به این موضوع […]

هادی سیانکی
چهارشنبه - ۱۴ شهریور ۱۳۹۷

در حالیکه شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو حذف شده و وزارت صنعت صراحتا اعلام کرده که فعلا برنامه ای برای افزایش قیمت خودرو نداریم اما نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از افزایش 25 درصدی قیمت خودرو از امروز خبر داده است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

همه به این موضوع اذعان دارند که اوضاع اقتصادی کشورمطلوب نیست و در این بین بازار خودرو از ابتدای سال جاری پرالتهاب بود و قیمت ها دچار نوسان بودند و در ما گذشته این التهاب به اوج خود رسید و اختلاف قیمت کارخانه تا بازار برخی خودروها به 75 میلیون تومان رسید و موجی از نگرانی را ایجاد کرد.
عملکرد شورای رقابت به عنوان مرجع قیمت گذاری دارای ابهام بود و شاید همین امر باعث شد تا این شورا از دایره قیمت گذاری حذف شود و قیمت گذاری همه کالاها از این پس توسط ستاد تنظیم بازار انجام می شود.
رضا شیوا رئیس شورای رقابت در خصوص افزایش قیمت خودرو اظهار داشته که توجیه و دلایل خودروسازان برای افزایش قیمت منطقی و درست نیست و بنابراین هیچ گونه افزایش قیمتی نباید صورت پذیرد.
به گفته شیوا خودرو سازان معتقد به افزایش قیمت مواد اولیه مانند فولاد، ‌ آلومینیوم، ‌شیشه و مابقی مواد مصرفی این صنعت هستند که به علت واضح نبودن دلایل عنوان شده افزایش قیمتی در خودرو وجود نخواهد داشت.
این صحبت های رئیس شورای رقابت صراحتا اعلام می کند که قیمت خودرو افزایش نمی یابد از طرفی وزارت صنعت نیز اعلام کرده که افزایش قیمت خودرو فعلا در دستور کار نیست و این وزارتخانه برنامه‌ای برای افزایش قیمت ندارد.
اما از سوی دیگر اخباری مبنی بر افزایش قیمت خودروهای زیر 45 میلیون تومان به گوش می رسد.
داریوش اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفته که طی جلسه‌ای که عصر روز گذشته با خودروسازان برگزار شد مقرر شد حدود 70 هزار خودرویی که در پارکینگ‌ها وجود دارد و نقص قطعه دارد، قطعات تکمیلی آن‌ها تهیه شود و طی 10 روز تا دو هفته آینده وارد بازار شود.
به گفته اسماعیلی از امروز قیمت خودرو‌های زیر ۴۵ میلیون تومان ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش قیمت خواهد داشت.
وی درباره قیمت خودرو‌های بالای 45 میلیون تومان اظهار کرد: به دلیل اینکه عمده نیاز مردم بر روی خودرو‌های زیر 45 میلیون تومان است درباره خودرو‌های بالای 45 میلیون تومان در حال حاضر تصمیم گیری نشده است.
به نظر می رسد با توجه به قیمت های کاذب بازار و ضرورت بازگشت آرامیش و ثبات به بازار خودرو باید تصمیم قطعی و نظام مند صورت گیرد و اظهارنظرهای غیرهمسو بر سردرگمی مردم برای خرید می افزاید ضمن اینکه بازار هر روز تلاطم بیشتری پیدا می کند.

نویسنده: هادی سیانکی

احتمال پیش فروش خودروسازان در روزهای آتی، ترمز بازار خودرو را کشید + جدول قیمت خودرو (شهریور 97)

چشم امید بازار خودرو به تکمیل و عرضه خودروهای ناقص!

بررسی نابه سامانی بازار خودرو در جلسه مشترک مجلس و دولت

ادعای تلاطم بازار خودرو به دلیل نوسانات ارزی بی معناست / وزیر صنعت پاسخگوی گرانی ها باشد

پراید به مرز 40 میلیون تومان رسید/ اختلاف قیمت شدید کارخانه تا بازار خودروهای داخلی!

بازار خودرو و چالش قیمت گذاری / آزاد سازی قیمت خودرو در شرایط فعلی مناسب است؟

تخصیص ارز 4200 تومانی به واردات قطعات خودرو / آیا اوضاع بازار خودرو بهبود می یابد؟

انحصار موجود در بازار خودرو ،مانع قیمت گذاری مناسب

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی