پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

نوسانات ارزی هزینه زیادی به خودروسازان وارد کرد

نور الله قلی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص پیشنهاد افزایش 17 درصدی قیمت خودرو توسط خودروسازان، اظهار داشت: با توجه به نوسانات شدید قیمت ارز که اخیرا شاهد آن هستیم و شرایطی که در اقتصاد کشور به وجود آمده خودروسازان نیز متحمل هزینه‌های بسیار زیادی شده‌اند. به گزارش پایگاه خبری […]

هادی سیانکی
شنبه - ۲۴ شهریور ۱۳۹۷

نور الله قلی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص پیشنهاد افزایش 17 درصدی قیمت خودرو توسط خودروسازان، اظهار داشت: با توجه به نوسانات شدید قیمت ارز که اخیرا شاهد آن هستیم و شرایطی که در اقتصاد کشور به وجود آمده خودروسازان نیز متحمل هزینه‌های بسیار زیادی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درصد قابل توجهی از خودروهای تولید داخل به ارز وابستگی دارند، گفت: داخلی ترین خودروی تولید شده توسط خودروسازان حداقل 20 تا 30 درصد به ارز وابستگی دارد از سوی دیگر قطعه‌سازان نیز برای تامین مواد اولیه متحمل هزینه‌های سنگینی می‌شوند، این موارد دست به دست هم داده‌ تا شرایط به‌گونه‌ای رقم بخورد که قیمت تمام شده خودروهای داخلی بیش‌ از میزان پیش‌بینی شده افزایش داشته باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اختلاف بین قیمت خودروسازان که توسط شورای رقابت تعیین شده و نرخ محصولات در بازار ایجاد رانت و فساد کرده است، ادامه داد: باید به نحوی تفاوت قیمت‌های بین بازار و کارخانه را پوشش دهیم تا موجب ایجاد فساد و رانت نشود.

وی در خصوص اینکه نیروی مازاد خودروسازان چه میزان در تشدید فشار بر آنها اثرگذار است، اظهار داشت: در شرایط جدید اقتصادی کشور تفاوتی در تعداد نیروی خودروسازان ایجاد نشده اما هزینه سربار ناشی از نیروها مازاد از گذشته وجود دارد و باعث کاهش راندمان کاری خودروسازان و افزایش قیمت تمام شده خودروها شده، مشخصا در حال حاضر مسئله ‌ای که خودروسازان با آن مواجه هستند نوسانات نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه متاسفانه تعداد نیروی مازاد خودروسازان بسیار بالا است، خاطرنشان کرد: خودروسازان در حال حاضر این توان را ندارند تا تعدیل نیرو داشته باشند اما در صورتی که به شکل تئوری نیز بررسی کنیم تعدیل نیروهای مازاد موجود در خودروسازان قطعا می‌تواند تقاضای افزایش خودروسازان را جبران کند اما در شرایط فعلی این امکان برای خودروسازان وجود ندارد.

منبع: خانه ملت

احتمال پیش فروش خودروسازان در روزهای آتی، ترمز بازار خودرو را کشید + جدول قیمت خودرو (شهریور 97)

چشم امید بازار خودرو به تکمیل و عرضه خودروهای ناقص!

بررسی نابه سامانی بازار خودرو در جلسه مشترک مجلس و دولت

ادعای تلاطم بازار خودرو به دلیل نوسانات ارزی بی معناست / وزیر صنعت پاسخگوی گرانی ها باشد

پراید به مرز 40 میلیون تومان رسید/ اختلاف قیمت شدید کارخانه تا بازار خودروهای داخلی!

بازار خودرو و چالش قیمت گذاری / آزاد سازی قیمت خودرو در شرایط فعلی مناسب است؟

آیا اوضاع بازار خودرو بهبود می یابد؟

انحصار موجود در بازار خودرو ،مانع قیمت گذاری مناسب

سهم چین در بازار خودرو ایران افزایش می یابد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی