پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لامبورگینی اسپادا و آیلرو (13)

تور خودروهای کلاسیک لامبورگینی به مناسبت تولد 50 سالگی اسپادا و آیلرو

کمپانی لامبورگینی به مناسبت تولد 50 سالگی دو نمونه از محصولات خود با نام اسپادا و آیلرو، رالی کلاسیکی به همراه 20 خودرو دیگر به مسافت 500 مایل برگزار کرده است. این رالی از تاریخ 7 سپتامبر و گذشت از شهر های  Umbria, Tuscany  و Emilia-Romagna با گذشتن از مناطق تاریخی ایتالیا به پایان رسید. […]

ارشیا
دوشنبه - ۲۶ شهریور ۱۳۹۷

کمپانی لامبورگینی به مناسبت تولد 50 سالگی دو نمونه از محصولات خود با نام اسپادا و آیلرو، رالی کلاسیکی به همراه 20 خودرو دیگر به مسافت 500 مایل برگزار کرده است. این رالی از تاریخ 7 سپتامبر و گذشت از شهر های  Umbria, Tuscany  و Emilia-Romagna با گذشتن از مناطق تاریخی ایتالیا به پایان رسید.

لامبورگینی اسپادا و آیلرو (2)

از میان 20 خودرو شرکت کننده در این رالی، یک نمونه اسپادا سری 3 به عنوان خودرویی با داشتن طولانی ترین مالک شناخته شد. این خودرو به صورت دست دوم در سال 1977 خریداری شد و پس آز آن برای مصارف روزانه در اختیار یک خانواده انگلیسی بود. یک نمونه اسپادا سری 2 هم با طی مسافت 3728 مایل، خود را از شهر اسلو برای شرکت در این رالی رسانده بود. یک نمونه آیلرو S هم در این رالی شرکت کرده بود که در نوع خود جالب بود.

لامبورگینی اسپادا و آیلرو (5)

این خودرو یکی از معدود نمونه هایی است که فرمان آن در سمت راست قرار دارد. از این خودرو تنها 70 نمونه ساخته شده است. لامبورگینی اسپادا در زمان خود یکی از بهترین و خاص ترین محصولات لامبورگینی بوده است.

لامبورگینی اسپادا و آیلرو (7)

این خودرو از یک موتور 4 لیتری 12 سیلندر بهره می برد که توانایی تولید قدرتی بین 320 تا 350 اسب بخار را داشت. هم چنین این خودرو یکی از اولین نمونه های کمپانی با گیرباکس اتوماتیک بود. از نمونه اسپادا 1226 دستگاه در دنیا ساخته شد در حالی که آیلرو نمونه ای کمیاب تر از اسپادا بود.

لامبورگینی اسپادا و آیلرو (9)

از این خودرو تنها 225 دستگاه در سال های 1968 و 1969 ساخته شد. این خودرو از همان موتور 12 سیلندر اسپادا بهره می برد و در نمونه های آیلرو S سرعت نهایی بیش از 257 کیلومتر بر ساعت داشت.

لامبورگینی اسپادا و آیلرو (4)

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

رکورد دار جهنم سبز به صورت رسمی رونمایی شد / لامبورگینی اونتادور SVJ

توریست انگلیسی 45 هزار دلار در دوبی جریمه شد! / رکورد سرعت دوربین های دوبی شکسته شد

ثبت رکورد جدید در پیست نوربرگ رینگ / لامبورگینی اونتادور SVJ رکورد شکست

لامبورگینی تنها نسخه میورا SVR در دنیا را باز سازی کرد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی