پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فورد (1)

تعرفه های دونالد ترامپ 1 میلیارد دلار به فورد ضرر زد

رابطه کمپانی فورد با ترامپ از سال 2017 شکراب شده است. پس از آنکه ترامپ برای خودروهای ساخته شده در مکزیک تعرفه وضع کرد، کمپانی فورد از ساخت ابرکارخانه 1.7 میلیارد دلاری خود در مکزیک صرف نظر کرد. امروز کمپانی فورد با یک چالش جدید که برگرفته از تصمیمات دولت ترامپ است، مواجه شده است. […]

ارشیا
شنبه - ۷ مهر ۱۳۹۷

رابطه کمپانی فورد با ترامپ از سال 2017 شکراب شده است. پس از آنکه ترامپ برای خودروهای ساخته شده در مکزیک تعرفه وضع کرد، کمپانی فورد از ساخت ابرکارخانه 1.7 میلیارد دلاری خود در مکزیک صرف نظر کرد. امروز کمپانی فورد با یک چالش جدید که برگرفته از تصمیمات دولت ترامپ است، مواجه شده است.

فورد (2)

چند ماه قبل دونالد ترامپ برای آلومینیوم و فولاد وارداتی به آمریکا تعرفه های جدیدی را وضع کرد. به گفته Jim Hackett از کمپانی فورد: تعرفه های وضع شده بیش از 1 میلیارد دلار سود را از بازار آمریکا گرفته و آهن مورد استفاده ما از نوع وارداتی است. اگر تصمیمات جدیدی اتخاذ نشود، می تواند باعث آسیب بیشتر شود. به گفته او تعرفه های ترامپ همانند بادی جلوی مسیر آنها را گرفته است.

فورد (4)

علاوه بر این کمپانی فورد چندی پیش فروش نمونه فوکوس ساخته شده در چین را در بازار آمریکا متوقف کرد. دونالد ترامپ در جواب گفت: کمپانی فورد ناگهان تصمیم خود در فروش فوکوس های چینی در بازار آمریکا را تغییر داد. این تازه اول کار است. این خودرو هم اکنون می تواند در آمریکا ساخته شود و فورد هیچ گونه تعرفه ای برای آن نخواهد پرداخت. اما کمپانی فورد برای این خودرو تصمیم دیگری اتخاذ نکرد و فروش آنرا در خارج از بازار آمریکا ادامه داد. به همین ترتیب فروش تمامی هاچبک ها و سدان های فورد در بازار آمریکا متوقف شد. در سال گذشته فورد 7.6 میلیارد دلار سوددهی داشت. حال به گزارش کارشناسان این رقم امسال 29 درصد کاهش خواهد یافت. تعرفه های وارداتی دونالد ترامپ اصلی ترین علت این کاهش سوددهی است.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

برچسب‌ها :

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی