پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط_تولید_کیا

راه اندازی خط تولید خودرو کره ای خواسته رئیس سازمان توسعه تجارت

رئیس سازمان توسعه تجارت پیشنهاد راه اندازی خط تولید خودرو کره ای و لوازم خانگی کره ای در ایران را ارائه و اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک این خواسته ایران محقق شود. ولی‌ الله افخمی‌راد، در دیدار با معاون وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی و هیأت تجاری همراه وی، با اشاره […]

سهیل زنگنه
سه شنبه - ۳ شهریور ۱۳۹۴

رئیس سازمان توسعه تجارت پیشنهاد راه اندازی خط تولید خودرو کره ای و لوازم خانگی کره ای در ایران را ارائه و اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک این خواسته ایران محقق شود.

ولی‌ الله افخمی‌راد، در دیدار با معاون وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی و هیأت تجاری همراه وی، با اشاره به کیفیت و مرغوبیت کالاهای کره‌ای در ذهن مردم ایران، پیشنهاد مشارکت دو کشور برای راه‌اندازی خط تولید برندهای مطرح کره‌ای در زمینه لوازم خانگی و قطعات خودرو در داخل کشور را ارائه کرد و گفت: سالانه یک میلیون و 200 هزار خودرو در ایران تولید می‌شود که باید به مرز سه میلیون دستگاه برسد. ما آمادگی داریم که در زمینه ساخت قطعات یا تولید خودرو به صورت مشترک در داخل ایران اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه در برخی رشته‌های صنعتی از جمله تولید لوازم خانگی و خودرو با تکنولوژی روز دنیا فاصله داریم، اظهار کرد: فاصله ایران با کشورهای توسعه یافته در صنایع پیشرفته با فناوری بالا نسبت به برخی رشته‌های صنعتی مانند تولید لوازم خانگی و خودرو کمتر است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه بستر مناسب قانونی حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی در ایران وجود دارد، تصریح کرد: در رشته‌های نفت و گاز، پتروشیمی، خودرو، صنایع معدنی، فولاد و نانوتکنولوژی آمادگی همکاری مشترک برای توسعه صنایع دو کشور را داریم.

در ادامه این نشست، ووتائه‌هی معاون وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی، با بیان اینکه قبول داریم شرکت‌های بزرگ کره‌ای در زمینه تولید خودرو و لوازم خانگی از سرمایه‌گذاری در ایران سر باز می‌زنند، تصریح کرد: برندهای مطرح کره‌ای بین‌المللی شده‌اند و دیگر در کنترل دولت ما نیستند. برای توسعه سطح همکاری میان دو کشور تلاش می‌کنیم به این شرکت‌ها تسهیلاتی برای سرمایه‌گذاری در ایران ارائه کنیم.

اخبار مربوط به ورود خودروسازان خارجی

با حضور خودروسازان خارجی در این واردات خودرو قطع نخواهد شد

پرداخت خسارت توسط مرسدس بنز به ایران

بقا خودروسازان چینی وابسته به قیمت است.

قانون جدید برای خودروسازان چینی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی