پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروساز ویتنامی (5)

ویتنامی ها وارد می شوند / معرفی دو محصول از خودروساز ویتنامی در پاریس

خودروساز ویتنامی جدیدی با نام VinFast، به تازگی از دو محصول سدان و شاسی بلند خود در نمایشگاه ویتنام رونمایی کرده است. این خودروها توسط معروف ترین کمپانی های طراحی جهان از جمله پینین فارینا و زاگاتو طراحی شده است. این دو خودرو با نام های LUX A2.0 و LUX SA2.0، بر اساس رای مردم […]

ارشیا
جمعه - ۱۳ مهر ۱۳۹۷

خودروساز ویتنامی جدیدی با نام VinFast، به تازگی از دو محصول سدان و شاسی بلند خود در نمایشگاه ویتنام رونمایی کرده است. این خودروها توسط معروف ترین کمپانی های طراحی جهان از جمله پینین فارینا و زاگاتو طراحی شده است.

خودروساز ویتنامی (4)

این دو خودرو با نام های LUX A2.0 و LUX SA2.0، بر اساس رای مردم ساخته شده اند. خودروساز VinFast زیر مجموعه ای از هولدینگ بزرگ Vingroupe در ویتنام است. سدان این خودرو با طراحی جذاب خود (کاپوت بلند، صندوق کوچک) ما را به یاد آلفارومئو جولیتا می اندازد. شاسی بلند ساخته شده توسط این کمپانی هم شبیه به شاسی بلند جدید مزدا است. برای هر دو نمونه موتور 2 لیتری توربوشارژ در نظر گرفته شده اند که یا 174 اسب بخار و 300 نیتون متر گشتاور دارند و یا 227 اسب بخار و 350 نیوتن متر گشتاور دارند.

خودروساز ویتنامی (7)

برای نمونه شاسی بلند این کمپانی تنها موتور قوی تر در نظر گرفته شده در حالی که انتقال قدرت در هر دو خودرو به وسیله گیرباکس 8 سرعته اتوماتیک ZF انجام می پذیرد. هم چنین برای نمونه شاسی بلند سیستم 4 چرخ متحرک هم در نظر گرفته شده است که به لطف Transfercase کمپانی BorgWarner قابل سفارش است. سدان ویتنامی ها در بهترین حالت با موتور 227 اسب بخاری، 0 تا 100 را در 7.1 ثانیه پر می کند.

خودروساز ویتنامی (2)

این در حالی است که 0 تا 100 در بهترین حالت برای شاسی بلند SA2.0 به 8.7 ثانیه می رسد. هم چنین کمپانی VinFast با جنرال موتورز هم به توافقاتی رسیده تا با این کمپانی همکاری کند و به تبادل اطلاعات بپردازد. کمپانی VinFast با زیمنس هم قراردادی را امضا کرده تا بتواند در سال 2019 ساخت اتوبوس های الکتریکی را آغاز کند. بسیاری از مهندسین و مسئولان این کمپانی قبلا سالیان سال در کمپانی های معروف خودروسازی از جمله جنرال موتورز فعالیت داشته اند.

خودروساز ویتنامی (3)

اکنون کمپانی VinFast امید دارد تا به کمک این مهندسین بتواند سهم خوبی در بازار جهانی کسب کند. اولین نمونه هایی این خودروساز ویتنامی تا سال آینده وارد بازار می شوند.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

گاو خشمگین ایتالیایی در پاریس / معرفی لامبورگینی اونتادور SVJ در نمایشگاه پاریس

هاچ بک محبوب ژاپنی ها معرفی شد / تویوتا کرولا در نمایشگاه پاریس

مرسدس بنز کلاس B در نمایشگاه پاریس رونمایی شد

لکسوس RC فیس لیفت در نمایشگاه پاریس رونمایی معرفی شد

هیوندای i30 Fastback N در نمایشگاه پاریس معرفی شد / تلفیقی از قدرت و استایل

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی