پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تولید خودرو

ادغام 2 خودروساز بزرگ کشور، دوای درد صنعت خودروسازی/ شورای رقابت باید ایجاد رقابت کند نه قیمت گذاری

عضو هیات مدیره سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ضمن اعلام اینکه با توجه به مشکلات موجود در صنعت خودروسازی کشور برای بالابردن میزان تولید و کاهش هزینه‌ها، باید دو خودروساز کشور ادغام شوند، گفت: شورای رقابت باید زمینه‌های رقابت را در این صنعت ایجاد کند، نه این که اقدام به قیمت‌گذاری خودرو کند. مدتی است  که خداحافظی […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۴ مهر ۱۳۹۷

عضو هیات مدیره سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ضمن اعلام اینکه با توجه به مشکلات موجود در صنعت خودروسازی کشور برای بالابردن میزان تولید و کاهش هزینه‌ها، باید دو خودروساز کشور ادغام شوند، گفت: شورای رقابت باید زمینه‌های رقابت را در این صنعت ایجاد کند، نه این که اقدام به قیمت‌گذاری خودرو کند.

مدتی است  که خداحافظی شورای رقابت با قیمت گذاری خودرو  مدام در صدر اخبار خودرویی قرار می گیرد و چند روز بعد به نحوی تکذیب می شود. در حالی که مدتی است شورای رقابت در سکوت خبری به سر می برد، هفته پیش محسن بهرامی ارض اقدس عضو شورای رقابت عنوان کرد این شورا با قیمت گذاری خودرو خداحافظی کرده است و ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت، از این پس این مسئولیت را بر عهده دارند. با اعلام مجدد این خبر دوباره ابهام ها بر سر اینکه بالاخره چه نهادی متولی قیمت گذاری خودرو است در ذهن ها شکل گرفت و این سوال دوباره بی جواب ماند تا اینکه  روز گذشته رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در مصاحبه با یکی از خبرگزاری ها  از مخالفت شورای رقابت با واگذاری قیمت‌گذاری خودرو به ستاد تنظیم بازار خبر داد.

شهرام میرآخورلو شامگاه جمعه در برنامه مناظره که از شبکه یک سیما با موضوع “قیمت‌گذاری و فروش خودروهای داخلی” پخش شد، گفت: صنعت خودرو یکی از صنایع مادر است؛ چرا که این صنعت به طور مستقیم و غیرمستقیم با بسیاری از صنایع از جمله فولاد، مس، آلومینیوم، پتروشیمی و … در ارتباط است.

میراخورلو در خصوص مزایا و معایب قیمت گذاری در صنعت خودرو اظهار داشت: عمدتا قیمت گذاری بر روی محصولاتی انجام می‌شود که دولت‌ها در این زمینه قصد حمایت از مردم را دارند و از سوی دیگر در تلاش هستند تا از ایجاد انحصار جلوگیری کنند.

وی افزود: با توجه به مشکلات موجود در صنعت خودروسازی کشور برای بالابردن میزان تولید و کاهش هزینه‌ها، باید دو خودروساز کشور ادغام شوند.

این مسئول با اشاره به این که بیش از 50 سال از عمر صنعت خودروی کشور می‌گذرد گفت: حمایت از تولید به حمایت از مصرف‌کننده نهایی منجر می‌شود، بنابراین باید تلاش کنیم تا از صنایع مختلف از جمله صنعت خودروی کشور حمایت‌های لازم صورت گیرد.

وی همچنین با بیان این مطلب که در سال‌های گذشته قیمت‌گذاری خودرو از وزارت صنعت گرفته شده است و به شورای رقابت سپرده شده اذعان داشت: شورای رقابت باید زمینه‌های رقابت را در این صنعت ایجاد کند، نه این که اقدام به قیمت‌گذاری خودرو کند.

عضو هیات مدیره سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص پیش‌فروش‌های صورت گرفته در صنعت خودروی کشور در هفته‌های گذشته ادامه داد: پیش‌فروش خودر رویه‌ای مشخص دارد و بر اساس قانون خودروسازها باید بخشی از تولید خود را پیش‌فروش کنند، بنابراین یک خودروساز نمی‌تواند ابتدا اقدام به تولید خودرو کرده و بعد از آن اقدام به فروش خودرو کند؛به همین دلیل با پیش فروش خودرو به نوعی استمرار عرضه نیز اتفاق می‌افتد.

شورای رقابت به صنعت خودرو 20 هزار میلیارد تومان ضرر وارد کرد!

نبض بازار خودرو در دست ستاد تنظیم بازار / حذف شورای رقابت از قیمت گذاری مستقیم خودرو

کاهش کیفیت خودرو های داخلی / خودروساز مقصر نیست،قطعات بی کیفیت هستند!

چشم امید خودروسازان به توان داخلی / حمایت همه جانبه سایپا از قطعه سازان

کاهش نقدینگی با پیش فروش خودرو / هدایت پول های سرگردان به سمت بازار خودرو

کاهش 28 درصدی تولید دوگانه سوزها / تولید تیبا دوگانه سوز متوقف شد

کاهش آمار خودروهای ناقص / دلیلی برای احتکار توسط خودروساز وجود ندارد

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی