پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هامر (3)

احتمال بازگشت هامر به خط تولید جنرال موتورز

در سال 2009 بود که تولید خودروی هامر برای همیشه متوقف شد. اما اکنون خبر می رسد که کمپانی AM که خودروهای نظامی Humvee را می سازد، برای فروش گذاشته شده است. این کمپانی با قیمت 2 میلیارد دلار به فروش می رسد و کمپانی جنرال موتورز اصلی ترین گزینه برای خرید این کمپانی به […]

ارشیا
شنبه - ۱۴ مهر ۱۳۹۷

در سال 2009 بود که تولید خودروی هامر برای همیشه متوقف شد. اما اکنون خبر می رسد که کمپانی AM که خودروهای نظامی Humvee را می سازد، برای فروش گذاشته شده است. این کمپانی با قیمت 2 میلیارد دلار به فروش می رسد و کمپانی جنرال موتورز اصلی ترین گزینه برای خرید این کمپانی به شمار می رود.

هامر (1)

اصلی ترین فعالیت کمپانی AM در دهه 80 میلادی رقم خورد. جایی که این کمپانی کار تولید وسایل نقلیه نظامی برای ارتش آمریکا را آغاز کرد. در دهه 90 میلادی خودروی هامر از محبوبیت بالایی برخوردار بود. تا حدی که حتی آرنولد شوارزنگر هم از این خودرو استفاده می کرد. سرانجام حق تولید این خودرو در سال 1999 توسط جنرال موتورز خریداری شد. کمپانی جنرال موتورز در طی این سالیان هامر را بروزرسانی کرد.

هامر (6)

از مدل H1 گرفته تا مدل H2 که بر پایه سابربن و سیلورادو ساخته شده بود تا مدل H3 که بر پایه شورولت کولورادو ساخته شده بود. کمپانی هامر در سال 2009 به علت ورشکستگی، همراه با کمپانی های پونتیاک و سترن تعطیل شد.

هامر (4)

اما کمپانی AM به ساخت خودروهای نظامی ادامه داد. این کمپانی با پنتاگون قراردادی 550 میلیون دلاری بست تا خودروهای نظامی شان را تولید کند. هم چنین این کمپانی با یک قرارداد 800 میلیون دلاری وظیفه ساخت آمبولانس های نظامی را بر عهده گرفت. علاوه بر جنرال موتورز، کمپانی فیات-کرایسلر هم در لیست خریداران دیده می شود.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

هامر تا دندان مسلح/ دست پرورده کمپانی Mil-Spec

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی