پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ب ام و - برلیانس (2)

ب ام و به دنبال توسعه روابط با شرکای چینی

بر طبق قوانین کشور چین که در سال 1994 وضع شد، هر کمپانی خارجی ای که بخواهد وارد بازار خودروسازی چین شود، باید با یکی از کمپانی های چینی شریک شود. بر طبق این قانون کمپانی ب ام و در هنگام ورود خود به بازار چین در سال 2003، با کمپانی برلیانس تفاهم نامه ای […]

ارشیا
یکشنبه - ۲۲ مهر ۱۳۹۷

بر طبق قوانین کشور چین که در سال 1994 وضع شد، هر کمپانی خارجی ای که بخواهد وارد بازار خودروسازی چین شود، باید با یکی از کمپانی های چینی شریک شود. بر طبق این قانون کمپانی ب ام و در هنگام ورود خود به بازار چین در سال 2003، با کمپانی برلیانس تفاهم نامه ای را امضا کرد و کمپانی BBA را تاسیس کرد. این کمپانی قادر به تولید 400 هزار خودرو در سال است. حال کمپانی ب ام و قصد دارد روابط خود با شریک چینی اش را گسترش بدهد تا سهم بیشتری را از شراکت با چینی ها بدست آورد.

دولت مردان چینی درصدد متعادل تر کردن قوانین خود در سرمایه گذاری های مشترک هستند و به همین ترتیب قوانین موجود برای تجارت مشترک تا سال 2022 برداشته خواهد شد. به تازگی کمپانی ب ام و قرارداد خود با برلیانس را به مدت 22 سال دیگر تمدید کرده. بدین ترتیب این کمپانی تا سال 2040 با برلیانس شریک تجاری خواهد بود و با سرمایه گذاری 3.1 میلیارد دلاری، سهم خود را از 50 درصد به 75 درصد می رساند. هم چنین کمپانی ب ام و برنامه خود در خط تولید Tiexi را توسعه خواهد داد تا بتواند به ظرفیت تولید 650 هزار دستگاه در سال برسد.

ب ام و - برلیانس (1)

خط تولید Dadong هم وظیفه ساخت نمونه IX3 را بر عهده خواهد داشت. کمپانی ب ام و هر ساله بیش از 560 هزار خودرو در بازار چین به فروش می رساند که دو سوم این تعداد توسط کمپانی BBA ساخته می شود. هم چنین خودروسازی BBA قصد دارد 16 محصول جدید را در بازار چین به فروش برساند. ب ام و قرارداد جدیدی را با کمپانی گریت وال امضا کرده تا این کمپانی دومین شریک تجاری چینی ب ام و باشد. در خط تولید Dadong ب ام و سری 5 لانگ ویل بیس ساخته می شود در حالی که در خط تولید Tiexi خودروهای سری 1، سری 2، سری 3 و X1 تولید می شوند.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

ب ام و فروش تمام خودروهای دیزلی خود در آمریکا را متوقف خواهد کرد

ب ام و X3 M و X4 M با پوششی مخصوص معرفی شدند

رشد 17 درصدی سهم چینی ها از بازار خودرو سواری ایران

سهم چین در بازار خودرو ایران افزایش می یابد

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی