پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خلبانان ایرانی در تور ایرلاین های خارجی!

با توجه به کاهش ارزش پول ملی وهمچنین پیشنهادهای اغواکننده توسط خارجی بسیاری از خلبانان کشور ترجیح می دهند حرفه خود را در خارج از ایران ادامه دهند و در سالهای گذشته این مقوله بیش از پیش افزایش یافته است. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ صنعتهوایی کشور با مشکلات عدیده ای مواجه است […]

هادی سیانکی
دوشنبه - ۲۳ مهر ۱۳۹۷

با توجه به کاهش ارزش پول ملی وهمچنین پیشنهادهای اغواکننده توسط خارجی بسیاری از خلبانان کشور ترجیح می دهند حرفه خود را در خارج از ایران ادامه دهند و در سالهای گذشته این مقوله بیش از پیش افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

صنعتهوایی کشور با مشکلات عدیده ای مواجه است و در حالیکه مدیران ومسئولان این بخش در فکر نوسازی ناوگان و  تامین تجهیزات وسخت افزار هستند در سالهای گذشته از در بعد نرم افزای غافل شده اند. خلبانی یکی ازمشاغل پرطرفدار در کشور است و سالانه متقاضیان زیادی به این حرفه روی میاورند و با مشقت های زیاد موفق به درجه کمک خلبانی و سپس خلبانی می شوند ودر این خصوص دولت نیز هزینه های زیادی باید انجام دهد.

اما در سالهای گذشته شاهدپدیده ای به نام فرار سرمایه وخلبانان هستم و بسیاری ازخلبانان کشور به دلیل صرفه اقتصادی ترجیح می دهند در کشورهای ترکیه و امارات به فعالیت خود ادامه دهند چرا که قطعا حقوق و مزایای ایرلاین های خارجی به مراتب ازداخلی ها بیشتر است و در این راستا سیاست های تشویقی می تواند گره گشا باشد اما تاکنون اقدامای توسط مسئولان امر صورت نگرفته است. اگر چه بخشی از این فرار خلبانان شاید منطقی به نظر برسد اما مسئولان باید با ارائه راهکار مناسب از اپیدمی شدناین مقوله جلوگیری کنند.

در همین خصوص سیدهادی بهادری عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مهاجرت خلبانان عوامل مختلفی دارد، که نبود بازار کار و کاهش آمار پروازهای هوایی داخل کشور یکی از این مسائل است. البته مسئله این است که ایرلاین ها از یک طرف برای جذب مشتری، مجبور به کاهش قیمت بلیط هواپیما هستند و از طرف دیگر برای ارتقا سطح کاری و همچنین تداوم به کارگیری خلبانان ملزم به هزینه کرد اعتبار است.

وی افزود: متأسفانه برخی از خلبانان با توجه به شرایط اقتصاد داخلی، ترجیح می دهند در ایرلاین کشورهای همسایه کار کنند، که این مسئله به معنای فرار سرمایه از کشور است، زیرا برای تربیت یک خلبان از درجه کمک خلبانی به خلبانی بیش از یک میلیارد تومان هزینه می شود، که این به معنای سرمایه گذاری کشور بر روی افراد متخصص است که باید برای حفظ آن ها تلاش دوچندانی کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: یکی از عوامل مهاجرت خلبانان به کشورهای دیگر، تفاوت حقوق پرداختی ایرلاین های خارجی با ایرلاین های داخلی است که گاهی اوقات این اختلاف قیمت چندین برابر نیز می شود، که این مسئله افراد را به خروج از کشور و فعالیت در شرکت های هواپیمایی خارجی ترغیب می کند.

خلبانان تا چه سنی مجاز به پرواز هستند؟

چرا هواپیمای پرواز تهران-یاسوج سقوط کرد؟ (گزارش نهایی سازمان هواپیمایی کشور)

اعلام آمادگی چند ایرلاین اروپایی برای پوشش تقاضای سفر مسافران ایرانی

سومین ایرباس پسابرجامی امروز وارد خاک ایران می شود

افزایش قیمت با توجیه حق انتخاب برای مردم عوام فریبانه است / رقابتی بین ایرلاین ها وجود ندارد

British airways ،AirFrance و KLM چمدان خود را بستند/ 3 ایرلاین اروپایی از ابتدای مهر ماه از ایران می روند

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی