پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بلیت هواپیما

اعتراض ایرلاین ها به اخذ عوارض از بلیت هواپیما توسط شهرداری

نایب رئیس کمیسیون عمران از اعتراض ایرلاین ها به اخذ عوارض ۵ درصدی از مسافران و انتقال این اعتبارات به شهرداری ها خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ سید احسن علوی با اشاره به اعمال عوارض 5 درصدی بر روی بلیط پروازهای هوایی و اختصاص درآمدهای حاصله به شهرداری ها، گفت: اعمال […]

هادی سیانکی
دوشنبه - ۳۰ مهر ۱۳۹۷

نایب رئیس کمیسیون عمران از اعتراض ایرلاین ها به اخذ عوارض ۵ درصدی از مسافران و انتقال این اعتبارات به شهرداری ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

سید احسن علوی با اشاره به اعمال عوارض 5 درصدی بر روی بلیط پروازهای هوایی و اختصاص درآمدهای حاصله به شهرداری ها، گفت: اعمال عوارض های مالی بدون در نظر گفتن اهداف و اثرپذیری موثر سازمان ها نتیجه ای جزء افزایش قیمت بلیط هواپیما نخواهد داشت.

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعتراض ایرلاین ها به اخذ عوارض 5 درصدی از مسافران و انتقال این اعتبارات به شهرداری ها به حق و درست است، زیرا شهرداری ها خدماتی را در درون فرودگاه ها انجام نمی دهد که مشمول دریافت عوارض از محل فروش بلیط هواپیما باشند.

وی افزود: در شرایط کنونی هزینه بلیط هواپیما بسیار بالا رفته و اعمال عوارض های دیگر مانند عوارض 5 درصدی شهرداری ها موجب کاهش مسافرت های هوایی توسط مردم می شود.

علوی ادامه داد: از طرف دیگر مجلس اخیرا مقرر کرد که اعتبار سه هزار و 200 میلیارد تومانی از محل مالیات بر ارزش افزوده برای حمایت از شهرداری ها اختصاص یابد که این اعتبار می تواند به بهبود عملکرد این نهادها کمک کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: به نظر من چندین راه در این حوزه وجود دارد، نخست آنکه اعتبارات مربوط به عوارض 5 درصدی در راستای ارتقا ایرلاین ها و فرودگاه ها کشور هزینه شود تا عملا شرکت های هواپیمایی قیمت بلیط را کاهش دهند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: از طرف دیگر می توان عوارض های اضافی بلیط های هواپیما را حذف و اصلاح کرد و در نقاط دیگر در قالب یارانه به ایرلاین ها کمک اعتباری صورت گیرد.

منبع: خانه ملت

خلبانان ایرانی در تور ایرلاین های خارجی!

افزایش قیمت با توجیه حق انتخاب برای مردم عوام فریبانه است / رقابتی بین ایرلاین ها وجود ندارد

اعلام آمادگی چند ایرلاین اروپایی برای پوشش تقاضای سفر مسافران ایرانی

نرخ جدید پروازهای داخلی تعیین شد/ هیچ ایرلاینی اجازه فروش بلیت با قیمت بالاتر را ندارد

British airways ،AirFrance و KLM چمدان خود را بستند/ 3 ایرلاین اروپایی از ابتدای مهر ماه از ایران می روند

افزایش بی ضابطه قیمت بلیت هواپیما / قیمت شناور فقط به سود ایرلاین ها است

تخصیص ارز به ایرلاین ها متوقف شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی