پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

احیای کارت سوخت بهترین راه حل معضل افزایش مصرف و قاچاق بنزین

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است در شرایط موجود بهترین راه حل سهمیه بندی و احیای کارت سوخت است و راه دیگر می تواند گران کردن سوخت باشد که با توجه به وضعیت کشور، نه اقتصاد و نه مردم تحمل این گرانی را ندارد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ هدایت الله […]

هادی سیانکی
یکشنبه - ۱۳ آبان ۱۳۹۷

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است در شرایط موجود بهترین راه حل سهمیه بندی و احیای کارت سوخت است و راه دیگر می تواند گران کردن سوخت باشد که با توجه به وضعیت کشور، نه اقتصاد و نه مردم تحمل این گرانی را ندارد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

هدایت الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌ وگو با خبرنگار پایگاه خبری رسمی جوان خودرو در خصوص طرح های مدنظر دولت و مجلس برای کنترل مصرف سوخت اظهار داشت: دولت برنامه دقیقی برای مدیریت مصرف سوخت در کشور ندارد، اما در حال حاضر سهمیه بندی سوخت برای خودرو ها را مطرح شده که هنوز در این زمینه هم تصمیم نهایی اتخاذ نشده است.
وی افزود: برای کنترل و کاهش مصرف به موضوع دونرخی کردم بنزین باید به عنوان یک راه کار نگاه شود تا اگر فردی مصرف بیشتری دارد سوخت را گران تر خریداری کند.

خادمی تاکید کرد: در شرایط موجود بهترین راه حل سهمیه بندی و احیای کارت سوخت است و راه دیگر می تواند گران کردن سوخت باشد که با توجه به وضعیت کشور، نه اقتصاد و نه مردم تحمل این گرانی را ندارد. اگر مصرف سوخت مدیریت شود، با راه اندازی دو فاز پالایشگاه ستاره خلیج فارس دیگر نیازی به واردات بنزین نخواهیم داشت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: سهمیه سوخت باید به خودرو داده شود و کسانی که مصرف بیشتر دارند باید سوخت را گران تر تهیه کنند برای این منظور نیز باید دست دولت برای تعیین نرخ دوم باز باشد.

وی در پایان بیان کرد: موضوع احیای کارت سوخت و افزایش قیمت قراربود در قانون برنامه ششم توسعه مدنظر قرار گیرد اما بنا به دلایلی به زمانی دیگر موکول شد و حالا به نظر می رسد باعنایت به افزایش مصرف و قاچاق سوخت باید توجه بیشتری به آن شود.

دولت گلوگاه های قاچاق سوخت را ببندد / لزوم تولید خودرو با مصرف سوخت کمتر

حساب و کتاب تولید و مصرف سوخت صحیح نیست

انگشت اتهام افزایش مصرف سوخت به سمت خودروهای غیراستاندارد

مسیر گران شدن بنزین با افزایش مصرف سوخت هموار می شود

امکان سهمیه بندی بنزین وجود دارد! / تلاش برای مدیریت مصرف سوخت

آیا سنگین کردن صندوق بار، مصرف سوخت خودرو را افزایش می‌دهد؟

چگونه مصرف سوخت خودرو را در زمستان کاهش دهیم؟

نکاتی مهم برای حداکثر صرفه جویی در مصرف سوخت خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی