پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مصرف سوخت خودرو

انگشت اتهام افزایش مصرف سوخت به سمت خودروهای غیراستاندارد

خودروهای پرمصرف و آلاینده یکی از عاملان اصلی بالا رفتن مصرف سوخت هستند و این درحالی است که در کشورهای دیگر برای تردد این وسایل نقلیه جریمه های مالی سنگین وضع می شود تا استفاده از آنها صرفه اقتصادی نداشته باشد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ معضل رکوردزنی های متعدد مصرف سوخت به […]

هادی سیانکی
شنبه - ۱۷ شهریور ۱۳۹۷

خودروهای پرمصرف و آلاینده یکی از عاملان اصلی بالا رفتن مصرف سوخت هستند و این درحالی است که در کشورهای دیگر برای تردد این وسایل نقلیه جریمه های مالی سنگین وضع می شود تا استفاده از آنها صرفه اقتصادی نداشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

معضل رکوردزنی های متعدد مصرف سوخت به یکی از چالش های جدی کشور مبدل شده و در تیر ماه امسال مصرف بنزین رکورد مصرف 121 میلیون لیتر در روز را کسب کرد که رقمی عجیب و غریب به نظر می رسد.

این موضوع به حدی جدی است که یکی از محورهای صحبت های رهبری در دیدار با هیئت دولت بود و ایشان تاکید کردند که وزارت نفت راهکاری های کاهش مصرف سوخت را هرچه سریعتر ارائه و اجرایی کند.

برخی آمارها حاکی از آن است که مصرف سوخت در مرداد سال جاری روزانه 100 میلیون لیتر بوده که نسبت به میانگین جهانی بسیار بالاست و عوامل متعددی در این موضوع دخیل هستند.

به عقیده برخی کارشناسان تولید خودروهای غیراستاندارد یکی از دلایل بالا رفتن مصرف سوخت است و اینکه خودروهای تولید داخل خیلی زود ظرفیت ها و قابلیت های خود را از دست داده و نیاز به سوخت بیشتری دارند.

در همین راستا مریم مهدی نژاد رییس امور استاندارد و تدوین معیار در بخش حمل و نقل به مصرف بالای سوخت در خودروهای داخلی اشاره کرد و گفت: بیشتر خودروهای داخلی به دلیل کیفیت پایین، دارای آلودگی زیاد و مصرف بالای سوخت است؛ به طوری که در سال 1396 میانگین مصرف سوخت خودروهای کشور 7.7 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر بود.

مهدی نژاد افزود: در اتحادیه اروپا در سال 2015 میانگین مصرف سوخت5.5 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر بوده که قرار است در سال 2020 به 4.1 دهم لیتر در هر 100 کیلومتر کاهش یابد.

وی ادامه داد: خودروهای ایرانی پایداری پایین دارند، یعنی اینکه پس از ورود به ناوگان جاده ای به سرعت و به راحتی مصرف سوخت آنها از حالت عادی خارج شده و بالا می رود.

مجموع خودروهای سبک کشور 16 میلیون و 100 هزار دستگاه برآورد که از این تعداد بیش از 900 هزار خودرو فرسوده هستند که این مورد نیز موجب مصرف بالا سوخت می شود.

مدیر بخش حمل‌ونقل شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت: بیش از 8 هزار کامیون و کشنده از سیستم حمل و نقل کشور کنار می رود

مسیر گران شدن بنزین با افزایش مصرف سوخت هموار می شود

امکان سهمیه بندی بنزین وجود دارد! / تلاش برای مدیریت مصرف سوخت

آیا سنگین کردن صندوق بار، مصرف سوخت خودرو را افزایش می‌دهد؟

نکاتی مهم برای حداکثر صرفه جویی در مصرف سوخت خودرو

چگونه مصرف سوخت خودرو را در زمستان کاهش دهیم؟

پدال گاز هوشمند ، فناوری جدید کاهش مصرف سوخت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی