پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای در گمرک مانده

برنامه ای برای آزاد شدن واردات خودرو وجود ندارد/ تعیین تکلیف خودروهای در گمرک مانده در انتظار تصمیم هیات دولت

سرپرست سازمان توسعه تجارت ضمن اعلام اینکه در حال حاضر هیچ برنامه ای برای آزاد شدن واردات خودرو وجود ندارد، از هیات دولت درخواست کرد تا هر چه زودتر وضعیت خودروهای وارداتی در گمرک مانده را تعیین تکلیف کند. در حال حاضر حدود 15 هزار دستگاه خودرو که به صورت قانونی و با ثبت سفارش […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۰ آذر ۱۳۹۷

سرپرست سازمان توسعه تجارت ضمن اعلام اینکه در حال حاضر هیچ برنامه ای برای آزاد شدن واردات خودرو وجود ندارد، از هیات دولت درخواست کرد تا هر چه زودتر وضعیت خودروهای وارداتی در گمرک مانده را تعیین تکلیف کند. در حال حاضر حدود 15 هزار دستگاه خودرو که به صورت قانونی و با ثبت سفارش مجاز به کشور وارد شده اند و تمام مراحل تخصیص ارز آن ها نیز قبلا سپری شده است، مدت هاست در گمرک خاک می خورند و هنوز تصمیمی برای آن ها گرفته نشده است. حتی تعداد زیادی از این خودروها از سوی شرکت های واردکننده پیش فروش شده اند و مالک دارند. به همین دلیل زمینگیر شدن آن ها در گمرک باعث شکایت بسیاری از خریداران و ضرر دیدن فعالان این صنف شده است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

محمدرضا مودودی سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر اینکه مدیریت منابع ارزی در شرایط فعلی بسیار حائز اهمیت است، افزود: در حد امکان سعی می‌شود تا اجازه واردات کالاهایی مثل خودرو و لوازم خانگی که امکان تولید آن در داخل کشور فراهم است، داده نشود.

وی بیان داشت: مدیریت منابع ارزی، سیاست جلوگیری از افزایش مصارف ارزی و اینکه این منابع صرف کالاهای لوکس نشود، برای ما بسیار مهم است.

سرپرست سازمان توسعه تجارت همچنین درباره تعداد خودروهای مانده در گمرکات و نحوه ترخیص آن گفت: حدود 16 هزار دستگاه خودرو در گمرکات کشور مانده که هنوز تعیین تکلیف نشده است.

مودودی با بیان اینکه تعدادی از خودروهای در گمرک مانده جزء خودروهایی است که در مورد واردات آن تخلف صورت گرفته، بیان داشت: حدود 11 هزار دستگاه از 16 هزار دستگاه خودرویی که در گمرکات مانده، ثبت سفارش قانونی شده، ولی بعد از ممنوع شدن واردات خودرو در گمرک متوقف شده‌ است.

وی افزود: تصمیم‌گیری در مورد ترخیص این خودروها در اختیار سازمان توسعه تجارت ایران نیست.

مودودی گفت: از آنجا که شرکت‌های وارد کننده خودرو که خودروهای آنها در گمرک مانده است، نسبت به مردم تعهد دارند، بنابراین از هیات دولت خواستاریم تا هر چه سریع‌تر برای تعیین تکلیف این خودرو تصمیم‌گیری شود.

سرپرست سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: همچنین از آنجا که این خودروها بخشی از منابع کشور است که در گمرکات مانده، نباید اجازه داده شود که این منابع آسیب ببیند.

منبع: فارس

چشم امید واردکنندگان خودرو به گره گشایی وزیر جدید/ ترخیص خودروهای در گمرک مانده، الویت اول انجمن واردکنندگان خودرو

ممنوعیت واردات خودرو مقطعی خواهد بود

آزادسازی قیمت خودرو در کنار واردات آزاد معنی پیدا می کند

قانونی برای ممنوعیت واردات خودرو وجود ندارد / بازار خودرو در انحصار خودروسازان داخلی

شرایط واردات خودروهای دیپلمات به کشور چیست؟

کدام ارزبری بیشتری دارد؛ موز یا خودرو؟! / تصمیمات خلق الساعه بلای جان واردکنندگان خودرو

بررسی تعرفه واردات خودرو در دستور کار بهارستان

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی