پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شهر خودرو

شهر پر آشوب خودرو/ پاس کاری مشتریان کوپا بین ریگان و شهر خودرو

برند تازه وارد کوپا که در خلال نمایشگاه بین المللی خودرو سال گذشته توسط ریگان خودرو یکی از زیرمجموعه های گروه خودروسازای کرمان معرفی شد، یکی از برندهایی است که امروز مشکلات چون هاله ای درو تا دورش را فرا گرفته است. از طرفی واگذاری فروش و خدمات پس از فروش این خودرو از طرف […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۱۱ دی ۱۳۹۷

برند تازه وارد کوپا که در خلال نمایشگاه بین المللی خودرو سال گذشته توسط ریگان خودرو یکی از زیرمجموعه های گروه خودروسازای کرمان معرفی شد، یکی از برندهایی است که امروز مشکلات چون هاله ای درو تا دورش را فرا گرفته است. از طرفی واگذاری فروش و خدمات پس از فروش این خودرو از طرف شرکت مادر به شهر خودرو که اذهان عمومی با چشم یک بنگاه بزرگ اقتصادی نه یک متخصص خدماتی به آن نگاه می کنند، باعث شده مشتریان کوپا حالا در سرگردانی بین ریگان خودرو و شهر خودرو به دنبال حق خود باشند.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

در ماه های اخیر عدم نظارت کافی نهادهای مسئول  بر کار پیش فروش خودرو به خصوص توسط تازه واردان حوزه خودرو باعث شده بسیاری از مردم حالا نه به عنوان مشتری بلکه به عنوان شاکی از یک برند به هر دری بزنند تا  به حق خود برسند. پیش فروش های بیش از حد مجاز و یا پیش فروش هایی که با افزایش قیمت ارز بدل به کابوس خودروسازان و مشتریان شده است حالا می رود تا به بزرگ ترین چالش میان صنعت گران و مشتریان بدل شود.

برند تازه وارد کوپا که در خلال نمایشگاه بین المللی خودرو سال گذشته توسط ریگان خودرو یکی از زیرمجموعه های گروه خودروسازای کرمان معرفی شد، یکی از برندهایی است که امروز مشکلات چون هاله ای درو تا دورش را فرا گرفته است. از طرفی واگذاری فروش و خدمات پس از فروش این خودرو از طرف شرکت مادر به شهر خودرو که اذهان عمومی با چشم یک بنگاه بزرگ اقتصادی نه یک متخصص خدماتی به آن نگاه می کنند، باعث شده مشتریان کوپا حالا در سرگردانی بین ریگان خودرو و شهر خودرو به دنبال حق خود باشند.

یکی از مشتریان خودروی کوپا 210 توربو که برای خریداری مدل فول آن با قیمت 147 میلیون تومان اقدام به ثبت نام کرده است، به پایگاه خبری جوان خودرو می گوید، با توجه به نوسانات اقتصادی موجود و شرایطی که بوی تحریم از آن می آمد، ما در زمان ثبت نام در شهر خودرو نگرانی های خود را ابراز کریدم اما به ما اطمینان دادند که برای 1500 دستگاه خودرو همه پیک های CKD خریداری و وارد کشور شده است و هیچ مشکلی در تولید این خودرو وجود ندارد. این خریدار می افزاید: من و بسیاری دیگر از مردم به این حرف ها اعتماد کرده و برای خرید خودرو به صورت پیش فروش اقدام کردیم. حالا بعد از چند ماه پاسخ آقای گنجی مدیرعامل ریگان خودرو این است که فعلا خودرو نداریم و حتی گفتند بروید به هر جا و هر کس که خواستید شکایت کنید!

این در شرایطی است که نه مسئولین شرکت ریگان خودرو به عنوان یک خودروساز نوپا پاسخ شفافی به خریداران می دهند و نه شهر خودرو به عنوان شریک یا عاملیت فروش و خدمات پس از فروش ریگان خودرو به مطالبات خریداران پاسخ می دهد.  ضمن این که بعضی از خریداران خودروی کوپا معتقدند به دلیل افزایش قیمت این خودرو در بازار آزاد بخشی از خودروها توسط بعضی از نمایندگان شهرستان ها به صورت نقدی فروخته می شود و این خودروها از نمونه های تحویل شده گذشته نیستند. آنچه در این بین بیش از هر مورد دیگری جلب توجه می کند، سرگردانی خریداران برای مطالبه حق خود بین کیلومتر 16 جاده مخصوص  ( بلوار کرمان محل شرکت ریگان خودرو) و شهر خودرو در کیلومتر 9 ( شهر خودرو) است.

جالب ان که این اولین بار است که یک خودروساز آن هم از زیرمجموعه های گروه خوش نامی چون کرمان موتور، فروش و خدمات پس از فروش خود را به یک بنگاه اقتصادی به نام شهر خودرو واگذار می کند! که در واقع یک بخش بیرونی از بدنه سازنده به حساب می آید و کنترل و نظارت بر عملکرد ان توسط سازنده خود می تواند باری اضافی از نظر اقتصادی و مالی باشد. این نوع از همکاری ریگان خودرو با یک شریک نه چندان متخصص سوالات بسیاری را در ذهن پدیدار می کند. زیرا بدون شک وقتی یک خودروساز توان مدیریت و برنامه ریزی فروش و چرخواندن شبکه خدمات پس از فروش خود را ندارد، شاید بهتر باشد از ورود به حوزه بزرگ تولید خودداری کند. این در شرایطی است که ریگان خودرو حتی در صورت نداشتن دانش فنی در زمینه فروش و خدمات پس از فروش می توانست از تجربیات و تخصص دیگر شرکت های زیرمجموعه کرمان موتور نهایت استفاده را ببرد.

سرگردانی مشتریان بین ریگان خودرو و شهر خودرو باعث شده تصمیم بگیرند به مراجع بالاتر مراجعه کنند و در این خصوص نامه ایی نیز توسط آنها تنظیم شده است که از طریق یک خریدار با قصد انتشار به دست پایگاه خبری جوان خودرو رسیده است. در این نامه خریداران مشکلات خود را مطرح کرده و در بخشی از آن به مواردی زیر اشاره کردند.

1-  گزارش ها و سخنان بسیار ضد ونقیض مسئولین شرکت در مواجهه و مطالبه خریداران

2-  خودداری شرکت از شفاف سازی میزان و نوع ارز تخصیص یافته

3-  خودداری شرکت از شفاف سازی تعداد دقیق خودروهای وارداتی و مونتاژ داخلی و آماده تحویل و قطعات وارد شده

4-  خودداری شرکت از اعلام شفاف تعداد و رعایت نوبت و حق تقدم آنها درتحویل خودرو و چگونگی نوبت خریداران. بطور مثال فردی که تیپ یک را ثبت نام کرده است و دراولویت های بعد از ما بوده است با یک تبادل غیرمنصفانه، توانسته است صاحب ماشین تیپ دو شود که ما مدت هاست در انتظار آن هستیم .

5-  گزارش شرکت مبنی بر عدم امکان انتقال ارز و بازکردن LC برای واردات قطعات و هم زمان اعلام فروش نقدی خودروی مذکور در برخی نمایندگی های فروش و ثبت نام مجدد برای فروش

6-   وجود ابهامات و گزارشات مختلف از میزان و نوع  ارز اختصاصی و تعداد خودروهای تولیدی توسط خود کارکنان شهرخودرو و دوگانگی در گفتار میان کارمندان و مسئولین

7-  وجود دوگانگی دراعلام قیمت برای فواصل زمانی بسیار نزدیک میان ثبت نام کنندگان که هیچ گونه دلیل و مبنای منطقی ندارد

8-  احتمال سوءاستفاده شرکت از ارز اختصاص یافته فقط بنفع خودش و به ضرر خریداران

هر چند پایگاه خبری جوان خودرو صحت و سقم موارد ذکر شده را به صورت رسمی تایید نمی کند، اما این پایگاه خبری رسمی آماده شنیدن پاسخ های شفاف مدیران ریگان خودرو  و شهر خودرو در راستای شفاف سازی و احقاق حق مشتریان خودروی کوپا است.

نامه مشتریان کوپا به شرح زیر است

بسمه تعالی

محضر با سعادت جناب آقای دکتر علی لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

محضر با سعادت حضرت حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

محضر با سعادت حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای دکتر علوی وزیر محترم اطلاعات جمهوری اسلامی ایران

محضر با سعادت جناب آقای رحمانی وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت

حضور محترم حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای منتظری دادستان کل کشور

محضر با سعادت ریاست محترم سازمان تعزیرات جمهوری اسلامی ایران

محضر با سعادت ریاست محترم سازمان بازرسی کل کشور

محضر با سعادت جناب آقای عزیز اکبریان ریاست محترم کمیسیون صنایع مجلس

دبیرخانه اخبار 20:30

حضور محترم مدیرکل پیگیری های ویژه ریاست جمهوری

محضر باسعادت ریاست دفتر مقام معظم رهبری

محضر با سعادت جناب آقای دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری

 

باسلام وعرض ادب

احتراما به استحضار حضرتعالی می­رساند، شرکت ریگان خودرو که یکی از زیرمجموعه­ های شرکت کرمان موتور می­باشد، در حال حاضر از طریق نمایندگی­های شرکت شهر خودرو اقدام به فروش نقدی و تحویل فوری خودروهای بدون پلاک خود نموده است و به مشتریان خود که خودروهای شرکت را در اوایل سال 97 پیش خرید نموده­اند بعد از 7 ماه انتظار اعلام نموده که توانایی تحویل خودرو به شما را بنا به دلایلی که در ادامه نامه ذکر می­گردد، نداریم.

شرکت مذکور، به منظور پیش فروش خودروی کوپا در مدل های فلگشیپ و رویال به ترتیب مبالغ 75 و65 میلیون تومان   ( 50% کل قیمت خودرو طبق دستور پیش فروش وزارت صنعت و معدن) را به عنوان پیش پرداخت از مشتری ها در زمان ثبت نام دریافت نموده است. به گزارش مسئولین شرکت و همچنین آقای گنجی مدیرعامل شرکت ریگان تاکنون 1500 دستگاه خودرو تولید و به برخی از خریداران با قیمت تمام شده 147میلیون تومان برای فلگشیپ و 127 میلیون تومان برای رویال (همان قیمتی که موقع عقد قرارداد و تبلیغ برای ماشین های مذکور صحبت گردید) ماشین تحویل داده شده است و حتی درجواب نگرانی مشتریان مبنی بر افزایش قیمت خودرو در زمان تحویل، صحبت از سازمان حمایت از مشتری به میان آمد و اینکه این سازمان به ایشان اجازه افزایش قیمت بیشتر از 8 درصد را نخواهد داد. همچنین طبق اعلام مدیرعامل این شرکت تعداد 360 نفر ثبت نامی از نیمه خرداد ماه به بعد را غیر قطعی اعلام و بدون تعیین تکلیف و با اعلام شفاهی قیمت های نجومی و تحویل احتمالی سه ماه بعد از امکان گشایش اعتبار در بانک خارجی و تخصیص ارز مورد نیاز وعده سرخرمن داده اند. شرکت مذکور به بهانه اینکه قرارداد شما غیرقطعی است و صرف نظر از انتظار 7 ماهه و صرف نظر از اینکه موقع عقد قرارداد به مشتریان اعلام شده سازمان حمایت از مصرف کننده اجازه افزایش قیمت بیش از 8 درصد را نخواهد داد به این صورت غش درمعامله انجام داده اند و درصدد این هستند که با زرنگی و ظرافت، ماشین هایی که حق مشتریان پیش خرید کرده می باشد در بازار آزاد بفروش برسانند، و بعدا با قیمت ارز بالاتر قطعات وارد نموده و خودروی مشتریان پیش خرید کرده را تولید کرده و با قیمت بالا به آن ها تحویل نمایند.

با وجود پیگیری های بی وقفه ما متاسفانه تاکنون هیچ توفیقی حاصل نشده و همچنان ما در استیفای حقوق قانونی خود به دلایل زیر به نتیجه ی مؤثری دست نیافته و نگران سرنوشت ناگوار اندک سرمایه خود می باشیم.

  • گزارش ها و سخنان بسیار ضد ونقیض مسئولین شرکت در مواجهه و مطالبه خریداران
  • خودداری شرکت از شفاف سازی میزان و نوع ارز تخصیص یافته
  • خودداری شرکت از شفاف سازی تعداد دقیق خودروهای وارداتی و مونتاژ داخلی و آماده تحویل و قطعات وارد شده
  • خودداری شرکت از اعلام شفاف تعداد و رعایت نوبت و حق تقدم آنها درتحویل خودرو و چگونگی نوبت خریداران. بطور نمونه فردی که تیپ یک را ثبت نام کرده است و در اولویت های بعد از ما بوده است با یک تبادل غیرمنصفانه ،توانسته است صاحب ماشین تیپ دو شود که ما مدت هاست در انتظار آن هستیم .
  • گزارش شرکت مبنی بر عدم امکان انتقال ارز و بازکردن LC برای واردات قطعات و هم زمان اعلام فروش نقدی خودروی مذکور در برخی نمایندگی های فروش و ثبت نام مجدد برای فروش
  • وجود ابهامات و گزارشات مختلف از میزان و نوع ارز اختصاصی و تعداد خودروهای تولیدی توسط خود کارکنان شرکت شهرخودرو و دوگانگی در گفتار میان کارمندان و مسئولین
  • وجود دوگانگی دراعلام قیمت برای فواصل زمانی بسیار نزدیک میان ثبت نام کنندگان که هیچ گونه دلیل و مبنای منطقی ندارد
  • احتمال سوءاستفاده شرکت از ارز اختصاص یافته فقط بنفع خودش و به ضرر خریداران

لذا با لحاظ داشتن موارد مذکور و سیاست شرکت مبنی بر افزایش بی رویه و غیر قانونی و بدون ضابطه قیمت و تحویل خودروهای بدون پلاک و به استناد قوانین مصرح مربوط به حقوق مسلم خریداران و مصرف کنندگان بویژه قانون اساسی و قوانین مربوط به حقوق تجارت و بی توجهی شرکت به این قوانین و استفاده از سیاست اتلاف وقت و خسته کردن خریداران و النهایه اعمال سیاست و برنامه های خود و جلوگیری شرکت از دستیابی خریداران به اطلاعات قانونی و حق مسلم خودشان، عدم وجود شفافیت درسخن و عمل مسئولین آن، کاهش ارزش پول ما و لحاظ نکردن افزایش ارزش آن در سرمایه گذاری انجام گرفته از طرف شرکت متناسب با افزایش تورم و نوسانات بازار ارز، بیم آسیب پذیری اندک سرمایه ما و آینده مبهم این خودرو و برنامه های این شرکت از محضر جنابعالی درخواست داریم که به جهت اهمیت و فوریت موضوع و واریز میلیاردها تومان پول به حساب این شرکت مقرر فرمایید به طریق مقتضی در اسرع وقت درراستای احقاق حقوق مسلم ما اقدامات قانونی لازم مبذول و نتیجه امر به ابلاغ گردد. این نامه از طرف حدود 360 نفر نوشته شده است لطفا اجازه ندهید حقمان پایمال گردد. مدیرشرکت گفته است هیچ کاری نمی توانید بکنید. قدرت خدا، دولت، مجلس و انسانهای باشرافتی که کوچک می شمارند را به اینان نشان دهید. قبلا و قلبا ممنون و سپاسگزاری می نماید.

 

 

باتشکر

                                                                  جمع کثیری از مشتریان شرکت ریگان خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی