پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قطعه سازان

خودروسازان اراده‌ای برای استفاده از ظرفیت قطعه‌سازان داخلی ندارند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: خودروسازان اراده‌ای برای استفاده از ظرفیت قطعه‌سازان داخلی ندارند در حالی که باید از آنها حمایت کنند. محمدحسین فرهنگی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه خودروسازان توان تحویل خودروهایی که در حال حاظر پیش فروش می‌شود را دارند، گفت: مدیریت شرکت‌های خودروسازی […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۲۴ بهمن ۱۳۹۷

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: خودروسازان اراده‌ای برای استفاده از ظرفیت قطعه‌سازان داخلی ندارند در حالی که باید از آنها حمایت کنند.

محمدحسین فرهنگی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه خودروسازان توان تحویل خودروهایی که در حال حاظر پیش فروش می‌شود را دارند، گفت: مدیریت شرکت‌های خودروسازی باید در حد و اندازه‌ای باشد که پاسخگوی تقاضای بازار و پیش فروش‌ها باشد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس دهم شورای اسلامی افزود: امیدواریم خودروسازان بتوانند در موعد مقرر خودروهایی که در حال حاضر پیش فروش می‌کنند را به خریداران تحویل داده و با به روز رسانی و استفاده از تکنولوژی‌های مناسب، شرایط را برای افزایش تولید و پاسخگویی به مردم فراهم کنند.

شرکت‌ها باید عمده نیاز خود را در داخل تولید کنند چراکه شرکت‌های قطعه سازی موجود در کشور می‌توانند نیاز خودروسازان را تامین کنند

وی در پاسخ به اینکه با توجه به اینکه در حال حاضر در تحریم به سر می‌بریم آیا شرکت‌های خودروسازی توان پاسخ به نیاز بازار را دارند، اظهار کرد: این شرکت‌ها باید عمده نیاز خود را در داخل تولید کنند چراکه شرکت‌های قطعه سازی موجود در کشور می‌توانند نیاز خودروسازان را تامین کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه خودروسازان اراده‌ای برای استفاده از ظرفیت قطعه سازان ندارند در حالی که باید از قطعه‌سازان داخلی حمایت کنند، در غیر این صورت زمین می خورند.

تاثیر تامین سرمایه در گردش به خودروسازان چیست؟

فرهنگی در پاسخ به اینکه آیا تامین سرمایه در گردش به خودروسازان، می‌تواند راهکاری برای رفع مشکلات آنها باشد، توضیح داد: بله؛ یکی از راه های حمایت از صنعت خودروسازی تامین سرمایه در گردش و تسهیلات به آنها است.

ضرورت به روز شدن مدیریت در شرکت‌های خودورسازی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: باید مدیریت در شرکت های خودورسازی کشور به روز شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، فرآیند پرداخت 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی از سوی دولت به خودروسازان آغاز شده که مطابق با توافقات انجام شده میان خودروسازان و قطعه سازان قرار بر این شد تا این 4 هزار میلیارد تومان مستقیما به بخش اقتصادی کشور تزریق شود.

دو هزار میلیارد تومان از تسهیلات در نظر گرفته شده مصوب دولت به ایران خودرو و دو هزار میلیارد تومان به سایپا اختصاص خواهد یافت. این منابع از سوی خودروسازان به قطعه سازان پرداخت خواهد شد.

منبع: خانه ملت

خودروسازان از مردم عذرخواهی کنند

جایگاه صنعت خودرو ایران پس از چهل سال کجاست؟

کیفیت بسیاری از خودروهای داخلی قابل قبول نیست/ برنامه جامع وزارت صنعت برای رونق تولید و افزایش کیفیت خودرو

خودروسازان ملزم به عایت تعهدات خود به مشتریان/ فروش های فوری جدید چقدر از سهم تولید را می‌گیرد؟

کاهش ۳۵.۴ درصدی تولید خودرو در ۱۰ ماهه اول سال ۹۷

افزایش 30 درصدی قیمت خودروهای موعد تحویل شهریور تا دی منتفی شد

خودروسازان مکلف به اجرای ماده 4 آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان هستند

نظارت بازرسان ویژه وزارت صنعت بر رفتار خودروسازان با مشتریان

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی