پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

موتورسیکلت سازان

افت ۷۰ درصدی تولید کارخانه‌های قطعه‌سازی وابسته به صنعت موتور و دوچرخه

نایب رئیس سندیکای تولیدکنندگان مجموعه قطعات موتورسیکلت و دوچرخه ایران با بیان اینکه از صنعت موتورسیکلت انتظار داشتیم چهار یا پنج مدل جدید و به روز شده ایرانی به بازار ارائه کند، از افت ۷۰ درصدی تولید کارخانه‌های قطعه‌سازی وابسته به صنعت موتور و دوچرخه خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ حبیب‌اله […]

هادی سیانکی
پنجشنبه - ۱ فروردین ۱۳۹۸

نایب رئیس سندیکای تولیدکنندگان مجموعه قطعات موتورسیکلت و دوچرخه ایران با بیان اینکه از صنعت موتورسیکلت انتظار داشتیم چهار یا پنج مدل جدید و به روز شده ایرانی به بازار ارائه کند، از افت ۷۰ درصدی تولید کارخانه‌های قطعه‌سازی وابسته به صنعت موتور و دوچرخه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

حبیب‌اله محمودان با بیان اینکه یکی از مشکلات صنعت موتورسیکلت و در ذیل آن مجموعه قطعه‌سازی این بود که شرایطی فراهم نشد تا موتورسیکلت سازان بتوانند موتورسیکلت‌های بومی شناخته شده به جامعه ارائه کنند، گفت: متأسفانه با وجود صحبت‌های فراوان درباره گسترش تولید داخل، فروشگاه‌های موتورسیکلت هنوز ویترین موتورهای خارجی است که به علت تنوع زیاد آن‌ها ساخت قطعات این موتورسیکلت‌ها در ایران مقرون به صرفه نیست.

وی با اشاره به اینکه بهتر بود چند مدل موتورسیکلت ایرانی ولی با تکنولوژی جدید توسط کارخانجات ساخته و به بازار ارائه می‌شد، اظهار کرد: علت محقق نشدن ساخت موتورسیکلت بومی این بود که با وجود نیروی کار، تکنولوژی تولید و کارخانه‌های آماده قطعه‌سازی، ارتباط قطعه‌سازان با موتورسیکلت سازان برقرار نشد.

نایب رئیس سندیکای تولیدکنندگان مجموعه قطعات موتورسیکلت و دوچرخه ایرانی با بیان اینکه سیاستگذاری‌های کلان غلط باعث شد که این ارتباط برقرار نشود، گفت: این خواسته بزرگی نبود که صنعت موتورسیکلت چهار یا پنج مدل جدید و به روز شده ایرانی به بازار ارائه کند.

محمودان با اشاره به اینکه سفارش کارخانجات موتورسیکلت به قطعه‌سازان برای ساخت موتورهای جدید می‌توانست مشکل کلی این صنعت را رفع کند، تصریح کرد: با این حال ما آنچه داشتیم را کنار گذاشتیم و ده‌ها مدل موتورسیکلت از بیگانه تهیه کردیم. در نتیجه فقدان موتورسیکلت بومی شده باعث شد مردم موتورهای خارجی را تهیه کنند که بعضی از آن‌ها در کشور ما خدمات ندارد، قابل تعمیر نیست و بعضاً برای آب‌وهوا و شرایط ایران مناسب نیست.

این فعال اقتصادی با اشاره به افت ۷۰ درصدی تولید قطعات موتورسیکلت و دوچرخه، گفت: موتورسازان در حال حاضر سیاست خاصی را دنبال نمی‌کنند و نمی‌دانند در آینده چه کاری می‌خواهند انجام دهند؛ اما از طرف دیگر مطمئن هستند که نمی‌توانند موتورهایی که در حال حاضر وارد شده را بار دیگر تهیه کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه موتورسیکلت‌سازان اجازه شماره‌گذاری نداشتند، بعد از مدتی که اجازه پلاک داده شد مجبور شدند شتاب زده مدل‌های لوکس موتورسیکلت را وارد و مونتاژ کنند که بتوانند درآمد داشته باشند و خود را سرپا نگه دارند؛ اما این کار اشتباه بود.

نایب رئیس سندیکای تولیدکنندگان مجموعه قطعات موتورسیکلت و دوچرخه ایران با بیان اینکه موتورسیکلت‌سازان ایران قدرت مقابله با شرکت‌های بین‌المللی که بیشتر چینی هستند را نداشتند، اظهار کرد: موتورسیکلت‌سازان در مقطعی که مجاز شدند واردات انجام دهند، مجبور شدند طبق خواسته شرکت‌های چینی عمل کنند و حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ موتورسیکلت وارد کنند، چراکه قراردادی با قطعه‌سازان نداشتند و زمان کافی نداشتند که ده‌ها قطعه را خریداری و تبدیل به موتور کنند.

به گفته محمودان، موتورسیکلت سازان پیشتر برای ساخت یک مدل خاص از قطعه‌سازان داخلی قطعه تهیه می‌کردند اما در حال حاضر این مدل دچار مشکل شده و کمتر ساخته می‌شود؛ چراکه طبق قانون همه موتورها باید انژکتوری شود، اما ساخت این موتورها در کشور مناسب نبوده و مردم از آن‌ها استقبال نکردند.

وی افزود: از طرف دیگر با توجه به اینکه انژکتور در ایران به سختی تهیه می‌شود قیمت این مدل نیز نسبتاً بالا است.

منبع: ایسنا

ادعای تولیدکنندگان موتورسیکلت درباره اسقاط موتورهای فرسوده

تسهیلات خرید موتورسیکلت برقی در سال 98 افزایش می یابد

کمک نقدی ۲.۵ میلیون تومانی به خریداران موتورسیکلت های برقی + نحوه پرداخت

کوتاهی وزارت صنعت برای توسعه موتورسیکلت های برقی

ممنوعیت تردد خودرو و موتورسیکلت در خط ویژه

چقدر از خریداران موتورسیکلت های برقی حمایت می شود؟/ جزییات تسهیلات بلاعوض شهرداری برای موتورهای برقی

راهکارهای کاهش آلایندگی موتورسیکلت ها

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی