پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ایرلاین ها-هواپیما

انصراف از سفرهای نوروزی خسارت سنگینی به ایرلاین ها وارد کرد

حذف جریمه انصراف از سفر از سوی مسافران در مقطع زمانی پنجم تا نهم فروردین ماه امسال خسارت سنگینی به ایرلاین ها وارد کرد. مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، با بیان این مطلب و با اشاره به دستور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به ایرلاین‌ها مبنی بر حذف جریمه انصراف از سفر از سوی […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۱۸ فروردین ۱۳۹۸

حذف جریمه انصراف از سفر از سوی مسافران در مقطع زمانی پنجم تا نهم فروردین ماه امسال خسارت سنگینی به ایرلاین ها وارد کرد.

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، با بیان این مطلب و با اشاره به دستور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به ایرلاین‌ها مبنی بر حذف جریمه انصراف از سفر از سوی مسافران در مقطع زمانی پنجم تا نهم فروردین به دلیل سوانح طبیعی و سیلابی که در چند استان رخ داد و همچنین بارندگی‌های گسترده‌ای که در بسیاری از استان‌ها در جریان بود، تصریح کرد: شرکت‌های هواپیمایی دستور معاون وزیر راه را اجرا کرده و در این مدت زمانی از مسافرانی که از سفر انصراف دادند، جریمه ای اخذ نکردند و موجب شد میلیاردها تومان ضرر به ایرلاین‌ها وارد شود.

وی ادامه داد: حتی مسافرانی که نه فرودگاه مبدأ و نه فرودگاه مقصد درگیر بارندگی نبودند (مثلاً پرواز تبریز – کیش) هم به ابطال بلیت پرواز خود اقدام و کل هزینه بلیت به آنها مسترد شد.

مسافران از عدم اخذ جریمه ابطال سفر سوءاستفاده کردند؟

اسعدی سامانی یادآور شد: حتی مسافرانی هم که تور خریداری کرده بودند هم اقدام به ابطال پرواز خود کردند و آژانس‌ها مجبور شدند هزینه هتل را هم در حالی که مسافر از قبل رزرو کرده بود، از منابع مالی آژانس به هتل‌ها پرداخت کنند و این، خسارت گسترده‌ای به صاحب تور یا آژانس‌ها و ایرلاین‌ها وارد کرد. امیدواریم دولت در این زمینه بخشی از خسارات وارده به شرک‌های هواپیمایی را جبران کند.

وی در پایان با اشاره به اعلام آمادگی شرکت‌های هواپیمایی برای انتقال امدادگران با اقلام امدادی به سیل زدگان یا جمعیت هلال احمر، خاطرنشان کرد: روز پنج شنبه هفته گذشته اولین پرواز حاوی بسته‌های امدادی به سیل زدگان لرستان از سوی یکی از شرکت‌های هواپیمایی با هزینه خود شرکت، فرودگاه تبریز را به مقصد خرم آباد با هواپیمای ام دی انجام شد و محموله به هلال احمر تحویل داده شد.

نرخ پروازهای داخلی در ایام نوروز + جدول

قیمت بلیت پروازهای نوروز 98 افزایش نمی یابد

درآمد بالای ایران از محل تردد هواپیما های خارجی

ورود 3 فروند ایرباس‌ 319 به ناوگان هوایی کشور

مذاکره برای خرید هواپیما از عراق و ترکیه

فعالیت چارتری ها در مسیرهای پرتردد قابل قبول نیست

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی