پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تویوتا سنچری

آقای امپراطور/ تویوتا سنچری نمادی از قدرت و ثروت در ژاپن

سنچری لوکس‌ترین خودرو ژاپن و نمادی از قدرت و ثروت در این کشور است. در پنجاه سالی که از ساخت سنچری می‌گذرد، تویوتا تنها 2 بار ظاهر آن را تغییر داده است. سنچری فقط در ژاپن فروخته می‌شود و تویوتا پیش از فروش ماشین درباره خریداران تحقیق می‌کند تا از خوش‌نامی آنها مطمئن شود. رویال نسخه […]

میلاد میرعابدینی
جمعه - ۳ خرداد ۱۳۹۸

سنچری لوکس‌ترین خودرو ژاپن و نمادی از قدرت و ثروت در این کشور است. در پنجاه سالی که از ساخت سنچری می‌گذرد، تویوتا تنها 2 بار ظاهر آن را تغییر داده است. سنچری فقط در ژاپن فروخته می‌شود و تویوتا پیش از فروش ماشین درباره خریداران تحقیق می‌کند تا از خوش‌نامی آنها مطمئن شود. رویال نسخه ای از سنچری است که مختص خانواده سلطنتی ژاپن طراحی شده و همواره مورد استفاده امپراطور و خانواده اش قرار می گیرد. ناروهیتو، امپراتور جدید ژاپن، که هفته گذشته پس از کناره‌گیری پدرش به سلطنت رسید، پاییز امسال در مراسم رسمی تاجگذاری خود به جای رولزرویس از یک ماشین ویژه ساخت تویوتا استفاده خواهد کرد. این ماشین ویژه چیزی نیست جز خودرویی بر پایه تویوتا سنچری .

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

اهل فن و علاقه مندان به خودرو، محصولات لوکس مجموعه تویوتا موتورز ژاپن را با خودروهای زیرمجموعه لوکس این شرکت، یعنی لکسوس می شناسند. اما تویوتا هم در ساخت خودروهای لوکس دستی بر آتش دارد تا مواردی در مقابل رقبای خاصش قد علم کند. به لطف فعالیت گسترده و مدام ایرتویا (نمایندگی رسمی تویوتا ژاپن در ایران) در طول سال های گذشته شاهد عرضه بیشتر محصولات تویوتا در کلاس های مختلف در بازار خودرو کشورمان بوده ایم. از هاچ بک های جمع و جور گرفته تا شاسی بلندهایی در اندازه های متنوع و خودروهای هیبریدی. اما گستردگی طیف محصولات تویوتا به اندازه ای است که علی رغم تنوع سبد محصولات اش در کشور، هنوز چشم ایرانیان به بعضی مدل هایش روشن نشده.

تویوتا سنچری

یکی از خودروهای لوکس تویوتا که شاید ایرانی ها اسم آن را هم نشنیده باشند، سنچری، سدان یا بهتر بگوییم، لیموزین خاص و لوکس تویوتا است. گمنامی سنچری در بیشتر کشورها، به عرضه انحصاری این خودرو در کشور ژاپن باز می گردد. چرا که تویوتا میلی به عرضه این محصول سنتی اش در سایر کشورها ندارد. در حقیقت سنچری را می توان مثل غذایی محلی توصیف کرد که اگر می خواهید طعم آن را بچشید، حتما باید به زادگاهش بروید!

تویوتا سنچری

سنچری از سال 1967 تا کنون بر روی خط تولید تویوتا قرار دارد و با توجه به وسواس خاص در ساخت اش و عرضه انحصاری اش در کشور ژاپن، تولید ان به اندازه محصولات رایج این شرکت خودروسازی نیست. سنچری نسل اول با ظاهری سنتی مثل خودروهای هم دوره خودش تولید می شد. نکته جالب اینجاست که تویوتا در نسل دوم و حتی نسل سوم (مدل 2018) نیز به این سبک طراحی سنتی پایبند مانده تا الگوی اصالت میان رقبای هم رده اش باشد. یکی دیگر از مواردی که باعث تمایز سنچری با سایر محصولات تویوتا شده، علاقه امپراطور ژاپن به این لیموزین لوکس است. رویال نسخه ای از سنچری است که مختص خانواده سلطنتی ژاپن طراحی شده و همواره مورد استفاده امپراطور و خانواده اش قرار می گیرد.

تویوتا سنچری

ناروهیتو، امپراتور جدید ژاپن، که هفته گذشته پس از کناره‌گیری پدرش به سلطنت رسید، پاییز امسال در مراسم رسمی تاجگذاری خود به جای رولزرویس از یک ماشین ویژه ساخت تویوتا استفاده خواهد کرد. این ماشین ویژه چیزی نیست جز خودرویی بر پایه تویوتا سنچری.

تویوتا سنچری

امپراتور پیشین ژاپن در مراسم تاج‌گذاری خود در سال ۱۹۹۰ سوار بر یک رولزرویس کورنیش روباز دیده شد. اما رسانه‌های ژاپنی گزارش کرده‌اند این ماشین اکنون در وضعیتی نیست که بتوان از آن استفاده کرد. براساس گزارشی که ابتدا توسط روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال منتشر شد و بعد تویوتا و دولت ژاپن آن را تایید کرد، ماشین جدید امپراتور ژاپن یک لیموزین روباز است که براساس تویوتا سنچری ساخته می‌شود.

تویوتا سنچری

نسل سوم از نظر ظاهری شباهت فراوانی با نمونه شخصی سازی شده برای امپراطور ژاپن در سال 2006 دارد. اما مهمترین ویژگی که باعث شده مدل 2018 نسبت به نیاکانش تفاوتی اساسی داشته باشد، بهره بردن از یک سیستم هیبریدی با قرار گرفتن یک پیشرانه 8 سیلندر 2UR-FSE در کنار نیروگاه الکتریکی است. این پیشرانه نیز 5 لیتر حجم دارد اما استفاده از ان در سیستم هیبرید II تویوتا باعث صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش آلایندگی شده.

تویوتا سنچری

همچنین در زیر این چهره مسن و سنتی، دریایی از تکنولوژی های روز تویوتا قرار دارد و سنچوری از نظر فناوری اصلا خودرو سالخورده ای به نظر نمی رسد. سنچوری جدید 5335 میلی متر طول، 1930 میلی متر ارتفاع و 1505 میلی متر عرض دارد و این یعنی نسبت به قبل طویل تر و پهن تر است. پیش بینی می شود نسل سوم سنچری پس از رونمایی رسمی در نمایشگاه خودرو توکیو، در اواسط سال 2018 در بازار عرضه شود.

سنچری لوکس‌ترین ماشین ژاپن و نمادی از قدرت و ثروت در این کشور است. در پنجاه سالی که از ساخت این ماشین می‌گذرد، تویوتا تنها 2 بار آن را تغییر داده است. سنچری فقط در ژاپن فروخته می‌شود و تویوتا پیش از فروش ماشین درباره خریداران تحقیق می‌کند تا از خوش‌نامی آنها مطمئن شود. در آستانه چهل و پنجمین دوره نمایشگاه خودرو توکیو، تویوتا نسل سوم سنچری را با کد اتاق G60 معرفی کرد. حتی مدل 2018 سنچری نیز با سبک رترو یا نگاه به گذشته طراحی شده تا همچنان حال و هوای مدل های قبلی را تداعی کند.

تویوتا سنچری

 این ماشین یک موتور هشت سیلندر بنزینی و دو موتور الکتریکی دارد که در مجموع ۴۲۵ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. قیمت پایه تویوتا سنچری ۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار ین (حدود ۱۸۰ هزار دلار) است و تویوتا تولید این ماشین را به ۵۰ دستگاه در ماه محدود کرده است. همه ماشین‌ها با دست ساخته می‌شود و در تولید به کوچک‌ترین جزییات توجه می‌شود.

هنوز از ماشین جدید امپراتور ژاپن عکسی منتشر نشده است. از این ماشین تنها یک دستگاه ساخته می‌شود و اولین مدل روباز سنچری خواهد بود. ساخت هر نشان ققنوس که روی جلوپنجره تویوتا سنچری قرار می‌گیرد بیش از شش هفته طول می‌کشد.

تویوتا 39 ساله در خیابان‌های مسکو / سورپرایز موکالوف!

مشتری مداری به سبک تویوتا / با افتخار وانت شما با نمونه جدید تعویض خواهد شد!

جانی دوباره برای تویوتا FJ40 / معرفی جدیدترین اثر هنری FJ Company

تولدی دوباره برای سلیکا و MR2 / برنامه ریزی تویوتا برای ساخت مدل های جدید

تویوتا سوپرا 2500 اسب بخاری / هیولای آتشین با موتور 8 سیلندر

مقایسه تویوتا کمری ۲۰۱۸ XSEV6 و هوندا آکورد 2.0T تورینگ ۲۰۱۸

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی