پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تویوتا سلیکا (1)

تولدی دوباره برای سلیکا و MR2 / برنامه ریزی تویوتا برای ساخت مدل های جدید

پس از معرفی تویوتا سوپرا جدید، این بار کمپانی تویوتا تصمیم گرفته تا به سراغ دیگر خودروهای محبوب خود برود. تویوتا سلیکا و MR2 از مدل های محبوب بازار در دهه 70 و 80 میلادی بودند. این کمپانی به تازگی نمونه افسانه ای سوپرا را دوباره متولد کرد و این بار قصد دارد به سراغ […]

ارشیا
یکشنبه - ۱ مهر ۱۳۹۷

پس از معرفی تویوتا سوپرا جدید، این بار کمپانی تویوتا تصمیم گرفته تا به سراغ دیگر خودروهای محبوب خود برود. تویوتا سلیکا و MR2 از مدل های محبوب بازار در دهه 70 و 80 میلادی بودند. این کمپانی به تازگی نمونه افسانه ای سوپرا را دوباره متولد کرد و این بار قصد دارد به سراغ دیگر محصولات کلاسیک خود برود.

تویوتا سلیکا (4)

به گفته Masayuki Kai از کمپانی تویوتا، این کمپانی در برنامه ای بلند مدت، نمونه های سلیکا و MR2 را به سبد محصولات خود بر می گرداند. به گفته وی: برای ما برترین نمونه سوپرا بود. سوپرا برای ما محبوب ترین است. اکنون نوبت به MR2 و سلیکا خواهد رسید. نسل بعدی سلیکا احتمالا یک خودرو دو دیفرانسیل خواهد بود. نمونه MR2 هم به احتمال زیاد موتور عقب خواهد بود.

تویوتا سوپرا

سوپرا نسل جدید، نتیجه همکاری بین کمپانی های تویوتا و ب ام و بود. به گفته Kai بهترین راه برای کاهش هزینه های ناشی از ساخت یک خودرو اسپرت، همکاری با کمپانی های دیگر است. خودروهای اسپرت قطعات و طراحی مخصوصی دارند که نمی توان آنها را با خودروهای دیگر به اشتراک گذاشت. در این میان کمپانی مزدا و نمونه MX-5 یک استثنا هستند.

تویوتا سلیکا (5)

این کمپانی سال های سال است که نمونه میاتا را بدون کمک گرفتن از کمپانی های دیگر تولید می کند. این کمپانی توانسته در طی سالیان تجربه هایی را بدست آورد تا بتواند به کمک آن، قطعاتی با هزینه کمتر تولید کند. به هر حال ساخت نمونه های MR2 و سلیکا فعلا در حد ایده است و هنوز هیچ اطلاعاتی از این مدل ها در دسترس نیست. اما بازگشت این خودروهای محبوب می تواند برای علاقه مندان به خودروهای کلاسیک تویوتا بسیار خوشحال کننده باشد.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

مذاکره جیلی و تویوتا بر سر ساخت خودروهای هیبریدی

جنگ اقتصادی آمریکا و ترکیه این بار گریبان تویوتا CH-R را خواهد گرفت!

کانسپت تویوتا سوپرا 2.7 میلیون دلاری/ خودرویی که اجازه تردد در شهر را ندارد!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی