پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کروز کنترل

کروز کنترل چگونه مانع جریمه می شود ؟

بیشتر جرایم رانندگی به دلیل بالا بودن سرعت اتومبیل ها از حد مجاز و تعیین شده ، در بزرگراها و اتوبان ها رخ می دهد .حساسیت دوربین های نصب شده برای ثبت این تخلفات به قدری بالا است که اگر سرعت اتومبیل شما حتی 5 کیلومتر از سرعت تعیین شده بیشتر باشد ، مطمئنا جریمه […]

javankhodro
یکشنبه - ۲۲ شهریور ۱۳۹۴

بیشتر جرایم رانندگی به دلیل بالا بودن سرعت اتومبیل ها از حد مجاز و تعیین شده ، در بزرگراها و اتوبان ها رخ می دهد .حساسیت دوربین های نصب شده برای ثبت این تخلفات به قدری بالا است که اگر سرعت اتومبیل شما حتی 5 کیلومتر از سرعت تعیین شده بیشتر باشد ، مطمئنا جریمه خواهید شد.اما ، شاید با استفاده از سیستم کروز کنترل بتوان مانع از این جرایم  در بزرگراه ها و اتوبان ها شویم …

کروز کنترل ،که گاهی کنترل سرعت یا کروز اتوماتیک نیز نامیده می شود ، سیستمی است که بر روی بسیاری از خودروهای امروزی تعبیه شده است. به کمک این سیستم می توان به صورت اتوماتیک سرعت وسیله نقلیه مربوطه را کنترل کرد. این سیستم که روی دریچه گاز تعبیه شده است سرعت را در حدی که توسط راننده تعیین می شود ، ثابت نگه می دارد. با کمک این سیستم راننده می تواند استراحت کند و سرعت اتومبیل خودرا در مسیر های مستقیم ثابت نگه می دارد .

 

مرحله اول:

وارد مسیر بشوید و سرعت‌تان را به حدود 65 کیلومتر بر ساعت برسانید.

کروز کنترل

مرحله دوم:

دکمه یا اهرمی بر روی غربیلک فرمان و یا بر روی دسته‌هایی که اطراف آن قرار دارد ، تعبیه شده است که کروز کنترل را فعال می‌کند. پای‌تان را همچنان روی پدال گاز نگه دارید تا سرعت افت پیدا نکند.

کروز کنترل

مرحله سوم :

در حالتیکه همچنان پدال گاز را فشار می دهید، دکمه on/off مربوط به کروز کنترل را فشار بدهید.کروز کنترل‌هایی که برای فعال کردن‌شان باید از یک دسته استفاده کنید، به فلشی توجه کنید که جهت فعال کردن آن را نشان می‌دهد و معمولاً با علامت Set Coast یا فقط Coast مشخص شده است.

کروز کنترل

مرحله چهارم :

توجه داشته باشید وقتی پدال گاز را رها می‌کنید، دور موتور پایین می‌آید. این امر عادی است و معنایی جز این ندارد که کروز کنترل فعال شده است. چراغ کوچکی که روی پنل کنترل قرار دارد نیز این موضوع را به شما اطلاع خواهد داد.

کروز کنترل

 

مرحله پنجم :

برای غیر فعال کردن کروز کنترل، پدال ترمز را بفشارید و یا دکمه  on/off را دوباره فشار بدهید تا بتوانید از طریق پدال گاز کنترل خودرو را در دست بگیرید. علت این که گفته می‌شود پیش از فعال کردن کروز کنترل سرعت را به حدود 65 کیلومتر بر ساعت برسانید این است که بیشتر خودروها باید به یک سرعت معین برسند، در غیر این صورت کروز کنترل فعال نخواهد شد.

کروز کنترل

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی