پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

به حق چیزهای نشنیده!/ دانستنی های عجیب درباره خودروها

همین ماشین‌هایی که دیگر بخشی از زندگی بشر شده‌اند برای خودشان دنیای عجیب‌وغریبی دارند. در این نوشتار چند مورد از این دانستنی های عجیب را بررسی خواهیم کرد. گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو در دنیای جدید دیگر کسی را نمی‌توان یافت که تجربه سوار شدن بر ماشین را نداشته باشد. اما بدون تردید […]

میلاد میرعابدینی
جمعه - ۵ فروردین ۱۴۰۱

همین ماشین‌هایی که دیگر بخشی از زندگی بشر شده‌اند برای خودشان دنیای عجیب‌وغریبی دارند. در این نوشتار چند مورد از این دانستنی های عجیب را بررسی خواهیم کرد.

گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

در دنیای جدید دیگر کسی را نمی‌توان یافت که تجربه سوار شدن بر ماشین را نداشته باشد. اما بدون تردید 99 درصد از کسانی که به هر نوعی کاربر خودروها هستند واقعیت‌های بسیاری را درباره این وسیله نقلیه محبوب نمی‌دانند. خودرو فقط یک وسیله برای جابه‌جایی نیست، بلکه سبکی از زندگی است. خودروها شخصیت و ارزش افزوده‌ای فراتر از متریال استفاده شده برای ساخت‌شان دارند.

هر برند خودروسازی برای خودش شخصیت جداگانه‌ای تعریف کرده و ماشین‌ها طرفداران متعصبی در جوامع بشری یافته‌اند. هم‌چنین استفاده از اتومبیل آن‌چنان روی زندگی بشر تاثیر گذاشته که حتی قوانین حقوقی نیز متناسب با استفاده از این وسیله تغییر کرده‌اند. اما همین ماشین‌هایی که دیگر بخشی از زندگی بشر شده‌اند برای خودشان دنیای عجیب‌وغریبی دارند. در این نوشتار چند مورد از این دانستنیهای عجیب را بررسی خواهیم کرد.

آیا می‌دانستید؟

  1. کلمه Car از واژه Carrus مشتق شده که به معنای یک واگن متحرک است.
  2. برخلاف تصور ماشین‌های برقی پدیده تازه‌ای نیستند و برای اولین‌بار در ابتدای قرن بیستم شخصی به نام توماس داونپورت یک لوکوموتیو الکتریکی کوچک ساخت.
  3. محققان استرالیایی می‌گو‌یند خودروهای سفید رنگ 10 درصد کم‌تر از سایر خودروها تصادف می‌کنند.
  4. 95 درصد ماشین‌ها در آمریکا مجهز به گیرباکس اتوماتیک و در عوض بیش از 80 درصد خودروها در اروپا و ژاپن دنده دستی هستند.
  5. برخلاف تصور 35 درصد خودروهای جهان فرمان راست هستند.
  6. 80 درصد از مواد استفاده شده در یک خودرو را می‌توان بازیافت کرد.
  7. در حال حاضر 1.2 میلیارد خودرو در جهان وجود دارد. درحالی‌که این تعداد تا سال 1986 تنها 500 میلیون دستگاه بود. پیش‌بینی‌ها می‌گویند تا سال 2040 تعداد ماشین‌های جهان به 2 میلیارد دستگاه خواهد رسید.
  8. در دانمارک برای فروش خودرو باید 140 درصد قیمت آن را به‌عنوان مالیات بپردازید!
  9. اختراع اولین لاستیک شبیه به چیزی که ما امروز استفاده می‌کنیم به 3500 سال پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد اما این اختراع تا هزاران سال طرفداری نداشت و کم‌تر کسی آن را می‌شناخت.
  10. اولین طراح خودرو که طرحی قابل ساخت را روی کاغذ آورد، لئوناردو داوینچی بود. این طرح دستی امروز در موزه‌ای واقع در ایتالیا نگهداری می‌شود.
  11. کمربند ایمنی هر 6 دقیقه یک‌بار جان یک انسان را از مرگ نجات می‌دهد.
  12. بر اساس آمار، تصادف‌ راننده‌های مرد جراحت‌های بیش‌تری نسبت به رانندگان زن بر جای می‌گذارد.
  13. در سوئیس اگر بعد از ساعت 10 شب درِ خودرو را بکوبید، مرتکب جرم شده‌اید.
  14. در مناطقی از کانادا که خرس‌ها وارد شهر می‌شوند نباید درِ خودرو را قفل یا سوئیچ را از کابین خارج کنید تا اگر کسی مورد حمله خرس واقع شد بتواند با اولین ماشین فرار کند.
  15. در روسیه رانندگی با ماشین کثیف یک جرم است.
  16. بیشتر از 16 درصد از مالکان خودرو در جهان هرگز ماشین خود را نمی‌شویند.
  17. کروزکنترل در سال 1948 توسط یک فرد نابینا به نام رالف تنور اختراع شد.

 

لینک

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی