در حال حاضر موتور وسیله ای ارزان و سریع برای تردد در شهرهای پر جمعیت به شمار می رود که با استقبال فراوان نیز روبرو است. اما ایمنی شاید مهمترین اشکال این وسیله نقلیه باشد که بلای جان بسیاری از موتورسواران و ساکنان شهر شده است. اغلب موتورسواران آسیب دیده سنی بین 20 تا 29 […]
در حال حاضر موتور وسیله ای ارزان و سریع برای تردد در شهرهای پر جمعیت به شمار می رود که با استقبال فراوان نیز روبرو است. اما ایمنی شاید مهمترین اشکال این وسیله نقلیه باشد که بلای جان بسیاری از موتورسواران و ساکنان شهر شده است. اغلب موتورسواران آسیب دیده سنی بین 20 تا 29 سال دارند.
شایع ترین صدمه مربوط به پا است که 66 درصد صدمات موتور سواران را شامل می شود. در این نوع صدمه بیشترین تعداد مربوط به شکستگی ساق پا است که بعد از آن شکستگی مچ پا و استخوان ران قرار می گیرد. خوشبختانه 75 درصد این صدمات بدون جراحی بهبود می یابد ولی 25 درصد آن منجر به جراحی می شود.
به طور قطع و یقیین موتورسواری با سرعت مطمئنه و پرهیز از حرکات نمایشی در خیابان ها و معابر از جمله تکچرخ زدن، لایی کشیدن و زیگزاگ راندن نخستین گام پیشگیری از تصادف موتورسواران است، اما برای کاهش آسیب های وارد شده به سر و پای موتورسواران در هنگام تصادف، گذاشتن کلاه های ایمنی مناسب، بستن انواع محافظ پا و زانو و نیز پوشیدن لباس های مخصوص موتورسواری که ضربه گیر دارند توصیه می شود.
امروزه با پیشرفت های انجام شده در علم و فن آوری و افزایش صنایع تولیدی وسایل نقلیه به ویژه موتورسیکلت ها در داخل و خارج از کشور، روز به روز بر سرعت اینگونه از وسایل نقلیه موتوری افزوده و این صنایع به سمت تولیداتی با مصرف سوخت کمتر، وزن سبک تر و درنتیجه کاستن از استحکام بدنه آنها در حال حرکت هستند.
اغلب این صنایع در تولید کالاهای خود و عرضه آنها به بازار مصرف نکات ایمنی و حفاظتی خاصی برای حفظ جان سرنشینان آنها پیش بینی کرده اند که از آن جمله می توان به تهیه و تولید کلاه کاسکت برای موتورسواران و نیز کمربند ایمنی، کیسه هوای ضربه گیر و استفاده از فن آوری های جدید در بخش های مختلف نظیر ترمز برای خودروها اشاره کرد.
دیدگاه خود را بنویسید