پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فرمول یک مایکل شوماخر

فرمول یک مایکل شوماخر ، در زیر چکش حراج !

بعد از حراج فراری امضا شده توسط شوماخر، این بار خودرویی که زیر دستان شوماخر بوده به حراج گذاشته شده است. حراج خودروی فرمول یک ، خود به تنهایی یک موقعیت استثنایی است اما این فرمول یک شرایط بسیار خاصی دارد. این مدل زیبای F310B ، با دستان شوماخر افسانه‌ای تاریخ فرمول یک را ثبت […]

javankhodro
سه شنبه - ۲۴ شهریور ۱۳۹۴

بعد از حراج فراری امضا شده توسط شوماخر، این بار خودرویی که زیر دستان شوماخر بوده به حراج گذاشته شده است. حراج خودروی فرمول یک ، خود به تنهایی یک موقعیت استثنایی است اما این فرمول یک شرایط بسیار خاصی دارد.

این مدل زیبای F310B ، با دستان شوماخر افسانه‌ای تاریخ فرمول یک را ثبت کرده است.با وجود اینکه این خودرو هیچ قهرمانی را به همراه نداشته است اما لقب «جنگنده» را برایش به کار می برند.

فرمول یک مایکل شوماخر

این فرمول یک که از موتور ۷۵ درجه Tipo046 فراری V10 استفاده می‌کرد، فرصتی فراهم کرد تا شوماخر با قهرمانی در «سوزوکا»، یک دور مانده به انتهای فصل ۱۹۹۷، یک امتیاز از حریف مستقیمش، ژاک ویلنِو (Jaques Villeneuve) پیش بیفتد.قبل از اینکه آخرین دور مسابقات در «خِرِز» شروع شود، شوماخر، ویلنو و فرنزن در دور تعیین خط مقدماتی، دقیقاً به یک زمان دست پیدا کردند و این دقت، حتی به هزارم ثانیه نیز می‌‌رسید ، چیزی که شاید به‌ندرت در یک مسابقه اتفاق بیفتد.با این وجود ، مدیریت مسابقه تصمیم گرفت که بر اساس زمان ثبت بهترین رکورد، جایگاه رانندگان را برای شروع مسابقه تعیین کند. به همین دلیل ، ویلنو مسابقه را اول شروع کرد، شوماخر دوم بود و فرنزن نیز پشت‌سر آنها قرار گرفت. البته این تنها، طرح اولیه اتفاقات آینده در این مسابقه بود. شوماخر با امید به کسب پیروزی در «خرز» و کسب عنوان قهرمانی فصل، تلاش زیادی به خرج داد و حدود نیمی از مسابقه نیز در جایگاه اول قرار گرفته بود. ولی به صورت ناگهانی، سرعتش را از دست داد و در همین حال، ویلنو با خودروی «ویلیامز» به‌سرعت به وی نزدیک شد. در حالی که رفته‌رفته راننده کانادایی از شوماخر سبقت می‌گرفت، مرد آلمانی سعی می‌کرد که راه وی را سد کند و به خودرویش ضربه بزند. با این حال، شوماخر موفق به این کار نشد، به درون قسمت شنی لغزید و از مسابقه کنار گذاشته شد.

فرمول یک مایکل شوماخر فرمول یک مایکل شوماخر

فرمول یکی ، که به حراج گذاشته شده، با شماره شاسی 178، همان خودرویی است که شوماخر با آن به جنگ  «ویلنو» رفته است. قیمت شروع این خودروی فوق‌العاده برابر ۷۳۳ هزار و ۱۸۷ دلار در اوکشناتا (Auctionata) درنظر گرفته شده است، ولی همه می‌دانیم که به قیمتی به مراتب بالاتر به فروش خواهد رسید.

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

کیوسک مطبوعاتی