پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فرسودگی ناوگان اتوبسرانی

لزوم کاهش سن ناوگان حمل و نقل عمومی کشور

به گفته ی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس میانگین سن ناوگان حمل و نقل عمومی بیش از 15 سال است که باید این عدد کاهش پیدا کند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه، 2 تیرماه) مجلس شورای اسلامی، با توجه […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲ تیر ۱۳۹۸

به گفته ی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس میانگین سن ناوگان حمل و نقل عمومی بیش از 15 سال است که باید این عدد کاهش پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه، 2 تیرماه) مجلس شورای اسلامی، با توجه به قرائت گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص حادثه واژگونی اتوبوس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در صحن علنی پیشین مجلس، گفت: در این گزارش به سه عامل اصلی اشاره کرد که عبارتند از: شرایط فیزیکی معابر، قصور پیمانکار در خصوص معاینه فنی اتوبوس و تخلف از قرارداد با دانشگاه آزاد از سوی پیمانکار.

وی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در این راستا تشریح کرد: در گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات اشاره شده بود که با توجه به کوهستانی بودن منطقه دانشگاه علوم و تحقیقات و پیچ های تند جاده، شرایط فیزیکی معابر باید اصلاح شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اتوبوسی که معاینه فنی نداشته و 6 سال از سن آن می گذرد، نباید حمل و نقل عمومی انجام بدهد و در این مسئله قصور پیمانکار محرز است.

لاهوتی تاکید کرد: این معضل بزرگ در کشور وجود دارد که باید راه حلی برای آن پیدا شود و میانگین سن اتوبوس ها کمتر از 10 سال باشد؛ نه مانند شرایط کنونی که بیشتر از 15 سال است لذا از کمیسیون عمران مجلس درخواست داریم بسیج شوند و راه حلی برای این قضیه پیدا کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به قرارداد میان دانشگاه آزاد و پیمانکار، توضیح داد: در قرارداد به 24 دستگاه اتوبوس اسکانیا اشاره شده بود در صورتی که اتوبوسی که در حادثه مذکور واژگون شده، شهاب بوده است و در این میان قصور پیمانکار محرز است و باید پاسخگو باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: دانشگاه آزاد باید دقت های لازم را در چنین مواردی داشته باشد و امیدواریم پیشنهادهای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این گزارش مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/ منبع: خانه ملت

ناوگان حمل و نقل شهری در مسیر نوسازی

انعقاد تفاهم نامه تولید 500 دستگاه مینی بوس با سرمایه گذاری بخش خصوصی

خدمات اتوبوسرانی برابر برنامه زمان بندی انجام می شود

پای مترو به نمایشگاه بین المللی هم باز می شود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی