پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تالار شیشه ای

واگذاری سهام دولت از طریق بورس اوراق بهادار تهران انجام می‌‌شود

به گفته ی مشاور مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی، سهام دولت در ایران خودرو 14 درصد و در سایپا 17.31 درصد است که این دو شرکت به زودی از طریق بورس اوراق بهادار تهران واگذار می‌‌شوند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت روز شنبه با بیان اینکه نسبت به واگذاری […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۲ تیر ۱۳۹۸

به گفته ی مشاور مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی، سهام دولت در ایران خودرو 14 درصد و در سایپا 17.31 درصد است که این دو شرکت به زودی از طریق بورس اوراق بهادار تهران واگذار می‌‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت روز شنبه با بیان اینکه نسبت به واگذاری دو خودروساز بزرگ ایران خودرو و سایپا مصمم هستیم، گفت: سهام دولت در این دو خودروساز به زودی واگذار می‌شود.

در این همین خصوص سید جعفر سبحانی مشاور مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی بیان کرد: واگذاری سهام دولت در دو خودروسازی مطلب جدیدی نیست و این همان مصوبه هیأت واگذاری است که باید طبق آن باقیمانده سهام دولت در 18 شرکت بزرگ از جمله ایران خودرو و سایپا ازطریق بورس و فرابورس واگذار شود.

به گفته وی، باقیمانده سهام دولت در ایران خودرو 14 درصد و در سایپا 17.31 درصد است که این دو شرکت به زودی از طریق بورس اوراق بهادار تهران واگذار می‌‌شوند.

تعیین زمان واگذاری سهام دولت در سه شرکت

مشاور مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی گفت: تاکنون واگذاری سهام دولت در سه شرکت مشخص شده که براین اساس سهام دولت در بیمه البرز به میزان 17.34درصد روز 22 تیرماه در بورس واگذار می‌شود. همچنین سهام دولت در پالایشگاه شیراز 24 تیرماه و در پالایشگاه لاوان 25 تیرماه هر کدام به میزان 20 درصد از طریق فرابورس عرضه می‌شود.

 واگذاری 52 هزار میلیارد تومان تصدی دولتی

به گفته وی، مجموع قیمت پایه سهام دولت در 18 شرکت بزرگ حدود 52 هزار میلیارد تومان است که شامل شش پالایشگاه لاوان، شیراز، اصفهان، تهران، بندرعباس و تبریز که دولت در هر کدام 20 درصد سهام دارد. همچنین باقیمانده سهام دولت در سه بانک ملت، صادرات و تجارت هر کدام 17 درصد و نیز باقیمانده سهام دولت در بیمه البرز به میزان 17.34 درصد، بیمه اتکایی امین 11.44درصد، پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس 19 درصد، شرکت ملی مس ایران 12درصد، فولاد مبارکه 17.2درصد، ایران خودرو 14 درصد، سایپا 17.31درصد، کشت و صنعت و دامپروری پارس 40درصد، شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران 13 درصد است که سهام دولت در این 18 بنگاه  به مرور به قیمت پایه 52 میلیارد تومان به صورت یکجا بلوکی و نقدی از طریق بورس و فرابورس عرضه می‌شود.

به گفته سبحانی نحوه واگذاری این شرکت‌ها به صورت بلوکی، یکجا و نقدی است که آن هم طبق مصوبه هیأت واگذاری عمل می‌شود.

انتهای پیام/ منبع: فارس

لزوم واگذاری صنعت خودروسازی به بخش خصوصی

نگاه‌های متناقض به صنعت خودرو ، دردسرساز می‌شود

وزیر صنعت: برنامه ساماندهی خودرو آماده می شود

داستان دنباله‌دار خصوصی‌ سازی خودروسازان داخلی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی