پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پراید_تاکسی_سایپا

7000 تاکسی یورو 5 به تهران می آیند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران از جاگیزینی 4000 تاکسی فرسود خبر داد و گفت حدود 7000 تاکسی یورو 5 وارد شهر تهران شود تا از این طریق در آینده چهره ناوگان تاکسیرانی در کشور تغییر کند. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با اشاره به سهم 22.5 درصدی تاکسی‌ها در سفرهای درون‌شهری پایتخت گفت: امروز تاکسی‌ها در جابه‌جایی […]

سهیل زنگنه
سه شنبه - ۲۴ شهریور ۱۳۹۴

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران از جاگیزینی 4000 تاکسی فرسود خبر داد و گفت حدود 7000 تاکسی یورو 5 وارد شهر تهران شود تا از این طریق در آینده چهره ناوگان تاکسیرانی در کشور تغییر کند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با اشاره به سهم 22.5 درصدی تاکسی‌ها در سفرهای درون‌شهری پایتخت گفت: امروز تاکسی‌ها در جابه‌جایی مسافران و حمل و نقل پایتخت جایگاه ویژه‌ای دارند.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مظفر در آیین ورود تاکسی‌های هیبریدی با اشاره به تردد سه برابری تاکسی‌ها نسبت به خودروهای شخصی در شهر تهران گفت: قشر تاکسیران خدمت ارزشمندی به شهروندان تهرانی ارائه می‌کنند اما با توجه به فرسودگی که ناشی از خودروها است، سهم بسزایی در آلودگی شهر تهران دارند، چراکه در پایتخت عمر متوسط تاکسی‌ها 6.5 سال است.

وی افزود: تهران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام شایسته خدمات حمل و نقلی بهتری است، در همین راستا تلاش کرده‌ایم با حمایت شهردار تهران افق متفاوتی در تاکسیرانی ترسیم و به سوی آن حرکت کنیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران ادامه داد: در نخستین گام برای رسیدن به افق ترسیم شده، شهردار تهران موفق شد با ارائه طرحی در هیات وزیران بحث عوارض ورود خودروهای هیبریدی را به 4 درصد برساند که انگیزه مناسبی برای سرمایه‌گذاران در ورود خودروهای هیبریدی ایجاد می‌کند.

مظفر تاکید کرد: تاکسیرانی فراخوانی منتشر کرد تا سرمایه‌گذاران در این عرصه وارد شوند و شاهد شکل‌گیری شرکت‌های خودرومالکی باشیم که در آنها راننده تحت استخدام و حقوق‌بگیر شرکت خواهد شد و برای حفظ و نگهداری خودرو، دو دانگ از شش دانگ خودرو به نام خودروران می‌شود و پس از 10 سال به صورت تدریجی مالکیت خودروها به رانندگان منتقل می‌شود.

وی با اشاره به جایگزینی 4000 خودروی تاکسی در سال گذشته گفت: امسال نیز در این حوزه روند جایگزینی را ادامه خواهیم داد و موفق شده‌ایم که موافقتنامه‌ای با سرمایه‌گذاران به امضا برسانیم که در قالب آن حدود 7000 تاکسی یورو 5 وارد شهر تهران شود تا از این طریق در آینده چهره ناوگان تاکسیرانی در کشور تغییر کند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران ادامه داد: هر خودروی پیکان فرسوده 40 گرم آلایندگی ایجاد می‌کند که در خودروهای هیبریدی این آلایندگی معادل 0.6 گرم است. در حقیقت هر خودروی پیکان فرسوده معادل 66 خودروی هیبریدی آلودگی ایجاد می‌کند. با یک حساب دقیق می‌توانیم بگوییم به ازای هر خودرویی که جایگزین می‌شود، سالانه 1500 کیلوگرم از میزان آلایندگی کاسته می‌شود.

مظفر ادامه داد: خودروی پیکان فرسوده در 100 کیلومتر 15 لیتر سوخت مصرف می‌کند اما خودروهای هیبریدی در 100 کیلومتر تنها 5 لیتر سوخت مصرف می‌کند یعنی در میزان مصرف سوخت نیز تا دوسوم کاهش خواهیم داشت که این میزان صرفه‌جویی معادل 72 میلیارد تومان سالانه صرفه اقتصادی به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با تاکید بر لزوم حمایت‌های دولتی برای ورود خودروهای هیبریدی گفت: اگر یارانه حمایتی برای سرمایه‌گذاری در این بخش در نظر گرفته نشود، بی‌تردید انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری وجود نخواهد داشت، زیرا زمان بازگشت سرمایه طولانی خواهد بود، برهمین اساس باید وزارت نفت، وزارت کشور، گمرک و پلیس در یک همکاری مشترک و با ایجاد زمینه حمایت سرمایه‌گذاران همراه با اصلاح برخی قوانین نقش موثر خود را در موفقیت این طرح ایفا کند. امیدواریم با تبدیل این مساله به عنوان یک ساخت عمومی، بتوانیم چهره شهرمان را تغییر دهیم.

تاکسی های با کیفیت در تهران تا سال 95

تاکسی های هیبرید در تهران

نرخ کرایه تاکسی تنها یکبار در سال تغییر می کند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی